۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83764855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا هشت هزار میلیارد ریال به اصناف سبزوار زیان زد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبر: 83764855
کرونا هشت هزار میلیارد ریال به اصناف سبزوار زیان زد

سبزوار- ایرنا- رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: واحدهای صنفی این شهرستان بر اثر شیوع بیماری کرونا طی ۲ ماه گذشته هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال زیان دیدند.

علی کیانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب خسارت به اصناف سبزوار بر اثر  تعطیلی ۲ ماهه، پرداخت اجاره بها بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین درآمد اصناف هر سال مربوط به ماه‌های فروردین و اسفند بوده است که به سبب شیوع بیماری کرونا طی ماه‌های گذشته این درآمد عاید بازاریان و کسبه نشد.
وی گفت: تالارها، رستوران‌ها، کلوپ های ورزشی، فروشگاه‌های عرضه پوشاک، کیف و کفش به ترتیب بیشترین زیان ناشی از کرونا را متحمل شدند.
کیانی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف آسیب دیده از کرونا و کاهش مالیات صنوفی که کسب و کار آنها تعطیل شده برخی از راهکارهای حمایت از واحدهای صنفی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد از ۱۷ هزار واحد صنفی این شهرستان از دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مبنی بر تعطیلی موقت واحدهای صنفی به منظور پیشگیری از کرونا پیروی کردند.
وی گفت: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولیدی و نهاده‌های دامی نظارت دارد و با تخلفات برخورد می‌کند.
کیانی افزود: سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.
۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha