صهیونیستها علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83765131
صهیونیستها علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

تهران - ایرنا - هزاران نفر دیشب (شنبه شب) علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر تل‌آویو تظاهرات کردند.

به گزارش روزنامه "تایمز اسرائیل"، حدود ۲ هزار نفر شنبه شب در شهر تل‌آویو و "کایریات تیووم" در حوالی "حیفا" در ادامه اعتراضات تحت عنوان “پرچم سیاه” علیه نخست‌وزیری نتانیاهو تجمع کردند.
معترضان اعلام کردند که توافق برای تشکیل کابینه جدید قوانین رژیم اسرائیل را پایمال کرده و قدرت پارلمان را زیر سوال می‌برد. 
این دومین تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو طی هفته گذشته در سرزمینهای اشغالی می‌باشد. نام جنبش پرچم سیاه بر گرفته از پرچم‌های سیاه رنگی است که معترضان به نشانه خطری که نتانیاهو با ادامه ریاستش بر صهیونیستها ایجاد کرده بر روی خودروها و سر در خانه‌های خود نصب کرده‌اند.
معترضان از "بنی گانتس" رهبر حزب "آبی‌ سفید" می‌خواهند که بخاطر پرونده‌های فساد نخست‌وزیر وارد ائتلاف نتانیاهو نشود، یا دست‌کم به وی اجازه ریاست در کابینه جدید را ندهد.
منتقدان گانتس را متهم به شکست در حفظ نظام قضایی رژیم صهیونیستی کرده و به نتانیاهو اجازه کنترل بیش از حد بخشی از توافق امضا شده بین حزب "لیکود" و آبی‌ سفید را داده است.
بر اساس توافق برای تشکیل کابینه با حضور حزب لیکود و آبی‌ سفید در یک ائتلاف، نتانیاهو حق وتو در انتصاب دادستان‌های عمومی را دست‌کم برای شش ماهه اول کاری کابینه دارد. به اعتقاد برخی اقدام مذکور به نتانیاهو اجازه می‌دهد تا از این طریق مصونیت قضایی برای خود کسب کند.
هفته گذشته پس از کشمکش‌های فراوان و پس از تقریبا ۱۵ ماه از انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی، گانتس و نتانیاهو به توافق رسیدند تا برای مقابله با "ویروس کرونا" کابینه اضطراری تشکیل دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha