مرحله دوم غربالگری کرونا در استان زنجان رو به اتمام است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: طرح نمونه‌گیری از بیماران سرپایی کرونا در این استان بسیار موثر و دقیق انجام شد و مرحله دوم غربالگری نیز رو به اتمام است.

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: تا قبل از هفتم فروردین در کشور از بیماران بستری در بیمارستان‌ها تست کرونا گرفته می‌شد که باعث اشغال تخت‌ها و حضور بیش از حد مردم در بیمارستان‌ها می شد اما در استان زنجان برای بیماریابی از هفتم فروردین از بیماران سرپایی و مشکوک به کرونا نمونه آزمایشگاهی گرفته شد.

مقام عالی دولت در استان یادآور شد: مزیت طرح نمونه‌گیری سرپایی این بود که مراجعه مردم به بیمارستان‌ها کم شد و علاوه بر آن از پنج هزار نفری که تست و نمونه گیری گرفته شد فقط ۳۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و مابقی یا در منزل و یا در نقاهتگاه‌ها دوران قرنطینه را سر می کنند.
استاندار زنجان، اطلاع رسانی دقیق و صادقانه را اصل عملکرد مدیران و کادر درمان استان در مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا چیزی تغییر نکرده و فقط روند ابتلا به ویروس مدیریت شده و چون ویروس کرونا درمان قطعی ندارد اولویت، ماندن در خانه است.
رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان زنجان یادآورشد: همه جمعیت استان در مرحله اول علیه ویروس کرونا غربالگری شدند و هم اکنون روزهای پایانی مرحله دوم آن را سپری می کنیم و اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند روند ابتلا و بستری در استان کاهش می یابد در غیر اینصورت باید منتظر به اوج رسیدن تعداد افراد مبتلا به کرونا باشیم.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۹ هزارو ۳۲۸ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده، پنج هزار و ۶۵۰ نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده و ۶۸ هزارو ۱۹۳ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha