روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی نزولی است

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با رد برخی اظهارنظرها در خصوص نامناسب بودن وضعیت استان در خصوص ابتلا به بیماری کرونا گفت: با توجه به افزایش جهشی بیماریابی سرپایی، روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان نزولی است.

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در جلسه با روسای شبکه بهداشت و درمان آذربایجان‌غربی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان در خصوص مفاهیمی ‌نظیر موارد بستری و موارد مثبت سرپایی با مسوولان و مردم صحبت کنند.

وی با اشاره به رشد قابل توجه بیماریابی سرپایی در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نباید این شائبه پیش بیاید که وضعیت شهرستان و به تبع آن استان در کنترل بیماری کرونا مناسب نیست در حالی که سیستم سلامت به طور کامل هوشیار و آگاه عمل می‌کند.

وی بیان کرد: منحنی موارد بستری در آذربایجان‌غربی رو به نزول و منحنی موارد سرپایی مثبت در استان رو به صعود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که بیماریابی به خوبی انجام می‌شود و این امر، نقش مهمی‌در یافتن و ایزوله کردن موارد مثبت و شکستن چرخه انتقال دارد.

«آقازاده» گفت: باید فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را جدی بگیریم اما باید توجه کرد که مسوولیت اجرای این فاصله‌گذاری فقط بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه سازمان‌ها و خود مردم در اجرای صحیح آن نقش مهمی‌دارند.

وی افزود: یکی از مهمترین شیوه‌های شکستن چرخه انتقال این ویروس در کنار بیماریابی، رعایت کامل فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است که باید همه بر آن اهتمام داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته برخی اظهارنظرها در خصوص وضعیت نامناسب آذربایجان‌غربی نسبت به کل کشور در خصوص بیماری کرونا مطرح شده بود.

تاکنون در کشور بیش از ۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا و حدود ۷۰ هزار نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha