۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کد خبر: 83765689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۱۴ طرح مطالعاتی در بنادر شرق هرمزگان

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کد خبر: 83765689
اجرای ۱۴ طرح مطالعاتی در بنادر شرق هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان گفت: طرح های خوبی به منظور توسعه بنادر شرق استان تعریف شده و هم اکنون اجرای ۱۴ طرح مطالعاتی در این بنادر در دستور کار قرار دارد.

حمیدرضا محمدحسینی روز یکشنبه در نشست بررسی این طرحها اظهار داشت: این طرحهای مطالعاتی در حوزه های مختلف از جمله تعمیرات اساسی، نوسازی ساختمان گمرک و امور بندری، طرح هدایت سرریز آب بندر باهنر و سیستم اعلام حریق در دستور کار است.

وی عملکرد بنادر شرق و بندر شهید باهنر در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و افزود: در رتبه بندی عملکرد پروژه های عمرانی از سوی دفتر مدیریت کنترل پروژه سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شهید باهنر با رشد ۲۰۰ درصدی پروژه های عمرانی و رشد ۹۶ درصدی در جذب و عملکرد توانست رتبه نخست را در بین بنادر تجاری کشور به خود اختصاص دهد.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین این پروژه ها می توان به لایروبی حوضچه بندر جاسک، استحصال و محصور سازی اراضی پشتیبانی، تعمیرات اساسی ۷ پست اسکله، احداث ساختمان مرجع دریایی، اجرای سیستم کشف و اعلام حریق و ساخت ۱۰۴ متر اسکله بندر سیریک اشاره کرد.

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha