۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 824
کد خبر: 83765745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۳ هزار مترمربع از اراضی ملی در چالوس خلع ید شد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83765745
حدود ۳ هزار مترمربع از اراضی ملی در چالوس خلع ید شد

نوشهر - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان چالوس  گفت:‌ حدود ۳ هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان خلع ید و قلع و قمع شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری ،‌ علی ادبی فیروزجایی روز یکشنبه در این خصوص گفت: فردی به نام (م – ب) بدون هیچ مجوز قانونی اقدام به ساخت بنا در اراضی ملی در جاده قدیم چالوس به کرج کرده بود که با طرح شکایت منابع طبیعی و همچنین ورود دستگاه قضایی به این موضوع رسیدگی شد.

وی افزود : فرد متخلف بنایی به مساحت حدود ۳ هزار متر مربع در قالب یک رستوران به نام (وارش) احداث کرد که با صدور رای قطعی و هماهنگی با منابع طبیعی، نیروی انتظامی و دیگر نهاد های مرتبط این بنا قلع و قمع و به صورت سابق بازگشت.
رییس دادگستری شهرستان چالوس تاکیدکرد: این حوزه قضایی  به لحاظ دارا بودن موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی و منابع طبیعی از اهمیت ویژه برخودار بوده و به صورت جدی از هر گونه تعرض یا تجاوز به حریم اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد قاطع قانونی خواهد کرد.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با ۱۶۱ هزار هکتار مساحت دارای ۷۹ هزار هکتار جنگل و ۵۳ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۲۹ هزار هکتار برآورد می شود.

شهرستان چالوس با جمعیت ‎ ۱۱۶ هزار نفر و بیش از ‎ ۱۰۰ روستا با داشتن طبیعت زیبا و سابقه تاریخی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha