۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
کد خبر: 83766707
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی در آسمان کردستان مستقر می‌شود

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
کد خبر: 83766707
سامانه بارشی در آسمان کردستان مستقر می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود یک سامانه بارشی و استقرار آن در آسمان استان، بارش باران و تگرگ مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد (آگاهی) هواشناسی کردستان نسبت به ورود این سامانه به آسمان استان، اظهار داشت: انتظار می‌رود با نفوذ این سامانه بارش‌ها با رگبار و رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای و احتمال بارش تگرگ همراه باشد.

وی اضافه کرد: این سامانه از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه در آسمان استان فعالیت می‌کند که رگبار باران و رعد و برق، وزش باد گاها شدید (تندباد لحظه ای)، در نواحی مستعد تگرگ، مه و کاهش دید افقی از مخاطره‌های آن است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: این سامانه بطور فراگیر و گسترده تمام نقاط استان را فرا می‌گیرد از این رو میزان و شدت بارش ها برای نیمه جنوبی استان چشمگیرتر و در نیمه شمالی کمتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: آبگرفتگی معابر، سیلاب و رواناب موقتی، خسارت ناشی از اصابت صاعقه و خسارت ناشی از بارش تگرگ بویژه در باغات اثرات احتمالی مخاطرات این سامانه در مدت استقرار در آسمان استان کردستان است.

پناهی افزود: خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و اتخاذ تمهیدات لازم جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از بارش های همرفتی بهاره بویژه در حیطه کشاورزی از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه است.

هشدار زرد هواشناسی به این معنی است که دست‌اندرکاران باید از وجود پدیده جوی آگاه باشند و تدابیر لازم را در صورت نیاز اتخاذ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha