۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83766846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: سمنان با موج دوم شیوع کرونا درگیر نشد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبر: 83766846
استاندار: سمنان با موج دوم شیوع کرونا درگیر نشد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به شکل‌گیری موج دوم شیوع کرونا در کشور، گفت: موج دوم همه‌گیری این ویروس شامل این استان نشد.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تصور بر این بود موج دوم شیوع کرونا در استان سمنان هم مانند دیگر نقاط کشور آغاز شود، و به این خاطر مراکز نقاهتگاهی با ظرفیت حدود ۲۴۰ تخت تجهیز و آماده به کار شد.

وی با بیان اینکه همجوای با هشت استان کشور برای سمنان یک حسن است، ابرازداشت: اما این مساله در آلوده شدن شهروندان این استان به کرونا به علت سطح بالای مراودات و تردد بی‌شمار بی‌تاثیر نبوده است.

آشناگر با بیان اینکه سرعت انتشار کرونا در سمنان سریع بود، تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا، تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس توسط مسوولان مرتبط اتخاذ شد و حتی در انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ۹۸، اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی‌کننده در شعبه‌های اخذ رای در نظر گرفته شد.

وی، با اشاره به اقدامات مسوولان استان سمنان پیش از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: جلسات مشترک ستاد بحران، قرارگاه زیستی و شورای تامین پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با این ویروس و متناظر با آن در این استان با کمیته‌هایی فعال شد.

کمبود تجهیزات بیمارستانی برای مقابله با کرونا نداریم

وی، به پیش‌بینی‌ها در خصوص روند  شیوع کرونا در استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: متناسب با ظرفیت‌ها حدود یک هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی با قابلیت ارتقا به یک هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های ۲ دانشگاه علوم پزشکی این استان برای مبتلایان به این ویروس آماده شد.

استاندار سمنان تاکید کرد: از همان ابتدای همه‌گیری کرونا در کشور مسایلی مانند تخت‌های عادی و آی سی یو، ذخیره‌سازی دارو و اقلام بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز کادر پزشکی پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه کمبودی در خصوص اقلام مورد نیاز کادر درمانی در چهار بیمارستان مختص بیماران کرونایی استان سمنان وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، اکنون در بیمارستان‌های این استان کمبودی در زمینه تجهیزات مصرفی، حفاطتی و دارویی برای نیروهای بخش درمان وجود ندارد.

عملکرد مثبت دستگاه‌های اجرایی در مقابله با کرونا

آشناگر اظهارداشت: سیر پذیرش بیماران بستری در چهار بیمارستان ولایت دامغان، معتمدی گرمسار، امام حسین(ع) شاهرود و کوثر استان سمنان نزولی است.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب پذیرش و خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی توسط کادر درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان و شاهرود، یادآور شد: فعالان و مدافعان حوزه سلامت  این استان شهید سلامت تقدیم کردند و فداکاری و ایستادگی مردانه آنان برای حفظ جان شهروندان ملموس، مشهود و قابل قدرانی است.

استاندار سمنان افزود: دستگاه‌های اجرایی مانند دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداری‌ها در کنار تیم پزشکی به خوبی ورود پیدا کردند و نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی به کمک‌های خیران استان سمنان در تهیه برخی از تجهیزات بیمارستانی مانند دستگاه کمک تنفسی اشاره و تاکید کرد: نیروهای سپاه با تقویت نیروهای جهادی و نیز حضور در صحنه، در تصمیم‌گیری‌ها و تقویت خیران و تهیه بسته‌های معیشتی پای کار بودند.

آشناگر یادآور شد: نهضت مردمی با هدف حمایت از خدمت‌گزاران حوزه بهداشت و درمان برای ریشه کنی کرونا شکل گرفت و مردم با همراهی مطلوب در رعایت و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این مسیر گام برداشتند.

استاندار سمنان افزود: تمام این اقدامات از سوی بخش‌ها و ارگان‌های مختلف برای نزولی شدن  شیوع کرونا و تثبیت آن انجام شد اما همکاری و کمک تمام اقشار برای قرار گرفتن این استان در وضعیت سفید لازم است.

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد، طبق اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ظهر روز سه شنبه، تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به  کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۷۷ نفر رسید.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha