۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبر: 83767050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نافرمانی انگلیسی‌ها از شرایط قرنطینه

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبر: 83767050
نافرمانی انگلیسی‌ها از شرایط قرنطینه

لندن – ایرنا – بررسی داده‌های مخابراتی گوشی‌های همراه شهروندان انگلیس نشان می‌دهد که امروز (دوشنبه ۸ اردیبهشت) میلیون‌ها نفر برخلاف شرایط قرنطینه به خیابان‌های پایتخت و کلان‌شهرها سرازیر شدند.

به گزارش نشریه «دیلی‌میل»، تصاویری که صبح امروز توسط دوربین‌های شهری گرفته شده از ترافیک سنگین خودروها در محورهای مواصلاتی شهرهای لندن، بریستول و گرینویچ حکایت دارد. داده‌های منتشر شده در نقشه گوگل (گوگل مپ) هم نشان می‌دهد که سطح ترافیک در خیابان‌های پایتخت ۴ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.  

همچنین مسافران مترو لندن هم به‌رغم محدودیت‌ها و کاهش خدمات عمومی، به ایستگاه‌ها سرازیر شدند. این در حالی است که اداره حمل و نقل لندن اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی ناشی از بحران کرونا (کووید-۱۹) از امروز ۷ هزار  نفر از نیروهای خود را خانه نشین کرده است.   

با اجرای مقررات منع رفت و آمد در انگلیس از ۴ فروردین گذشته، سطح خدمات اداره حمل و نقل لندن به حد قابل توجهی کاهش یافته است.  

گزارش‌ها حاکی است که ۹۵ درصد خدمات مترو و ۸۵ درصد خدمات اتوبوسرانی کاهش یافته و باعث بروز مشکلات مالی در این زمینه شده است.

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس هفته گذشته با گرم شدن هوا و سرازیر شدن مردم این کشور به خیابان‌ها هشدار داد که قوانین قرنطینه رعایت کرده و از خانه‌های خود خارج نشوند. با این حال فشارها برای کاهش محدودیت‌ها از سوی افکار عمومی به ویژه شرکت های تجاری در انگلیس بالا گرفته است.  

دولت قرار است ۷ می (۱۸اردیبهشت) درباره تمدید یا کاهش محدودیت‌ها تصمیم گیری‌کند.  

نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه ۸ اردیبهشت) اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای کاهش محدودیت‌ها ندارد. او که پس از کسب بهبودی از ابتلا به کرونا و بازگشت به محل کار مقابل دوربین خبرنگاران ظاهر شده بود از مردم خواست تا صبرشان را به دلیل رعایت محدودیت‌ها از دست ندهند چون «هنوز زمان کاهش قرنطینه نرسیده است.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha