۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83768384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیای جنگل‌ها و مراتع در سقز ضروری است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83768384
احیای جنگل‌ها و مراتع در سقز ضروری است

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به تخریب منابع طبیعی در سالیان گذشته، گفت: حفاظت، اصلاح، توسعه و احیای جنگل‌ها و مراتع در این شهرستان بسیار ضروری است.

سهراب احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازدید از روستاهای اسلام آباد، قشلاق ملا، خورده لوکی، کچل منگان و قشلاق پل موارد تخریب و تخلف را بررسی و با اهالی این روستاها در خصوص ضرر و زیان آسیب به منابع طبیعی گفت و گو کردیم.

وی افزود: در تعالیم دین مبین اسلام بر احترام و حفاظت از منابع طبیعی توصیه شده و از آنجا که مصرف بی رویه یا همان اسراف بزرگترین معضل منابع طبیعی است لذا تخریب منابع طبیعی از منکرات بوده و مهمترین امر به معروف حفاظت از آن است.

احمدی با بیان اینکه نتیجه تخریب منابع طبیعی در بلند مدت قابل مشاهده و مسایل و مشکلات همچون سیل و رانش زمین نتیجه تخریب منابع طبیعی در سالیان گذشته بوده است، تاکید کرد: لزوم حفاظت، اصلاح، توسعه و احیای جنگل‌ها و مراتع بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی باعث هجوم بهره برداران بر پیکر نیمه جان منابع طبیعی شده است، یادآور شد: به همین دلیل یکی از اهداف ما افزایش توانمندی جوامع محلی و ایجاد مشاغل جایگزین دامداری نظیر تولید کود ورمی کمپوست، صنایع تبدیلی و مشاغل دیگر است.

 احمدی اضافه کرد: برای آموزش بهره‌برداران از توانمندی های اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز استفاده خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز از مردم و علاقمندان به طبیعت خواست تا با عضویت در طرح همیاران طبیعت و پیوستن به خانواده منابع طبیعی، این اداره را در حفظ و حراست از منابع طبیعی که بستر توسعه پایدار است یاری کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha