۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83768390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرهای حضرموت از خودمختاری استان‌های جنوبی یمن حمایت کردند

تهران - ایرنا - ساکنان شهرهای حضرموت با آمدن به خیابان ها و برگزاری تظاهرات از تصمیم شورای انتقالی جنوبی یمن مبنی بر تشکیل حکومت خودمختار حمایت کردند.

به گزارش روز سه شنبه رسانه‌های یمن،  تعدادی از شهرهای استان حضرموت یمن امروز شاهد تجمع و راهپیمایی گسترده مردم برای ابراز حمایت از تصمیم شورای انتقالی جنوبی مبنی بر اعلام حکومت خودمختاری بر استانهای جنوبی بود.

در کلانشهر حضرموت، هزاران نفر از ساکنان این شهر با برگزاری راهپیمایی و سردادن شعارهایی حمایت خود را از تصمیم شورای انتقالی جنوبی اعلام کردند و خواستار خروج نیروهای عربستانی از استانهای جنوبی شدند.  

شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات برخوردار است، بامداد یکشنبه در استانهای جنوبی یمن حکومت خودمختاری اعلام کرد.  

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می‌شود.  

عربستان سعودی و امارات روز گذشته (دوشنبه) از شورای انتقالی جنوبی یمن خواستند تا از تصمیم خود مبنی بر حکومت خودمختار صرف نظر کند و ابراز تمایل کردند که اوضاع جنوب یمن به گذشته بازگردد.

در همین حال شورای انتقالی جنوب یمن در واکنش به درخواست عربستان و امارات برای صرف نظر از تصمیم تشکیل حکومت خودمختاری اعلام کرد که از این تصمیم عقب نشینی نخواهد کرد.

یکی از رهبران در شورای انتقالی جنوب روز گذشته گفت که این شورا برای مواجهه با بدترین شرایط احتمالی آمادگی دارد و از تصمیم خود مبنی بر اعلام حکومت خودمختاری عقب نشینی نخواهد کرد.   

" عبدالله مهدی سعید " نماینده استان " الضالع " در شورای انتقالی جنوب گفت: ما برای اجرایی کردن تصمیم خود به طور مناسب مسئولیت بزرگی در پیش داریم و برای بدترین حالت آماده‌ایم.  

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha