۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83768401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی سمنان نسبت به رگباری بودن بارش‌ها هشدار داد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۰
کد خبر: 83768401
هواشناسی سمنان نسبت به رگباری بودن بارش‌ها هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش رگباری باران به همراه رعد و برق و تگرگ برای ۷۲ ساعت آینده این استان به ویژه نواحی شمالی و شمال شرقی پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش یابی، با تداوم فعالیت سامانه بارشی و ورود امواج متناوب ناپایدار به استان سمنان بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، وزش باد شدید و با شدت بیشتر در نواحی شمالی و شمال شرقی و مه آلودگی در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به ورود موج بعدی ناپایداری‌ها از بعد از ظهر چهارشنبه از نواحی شمال غربی و شمالی استان سمنان، بیان کرد: بارندگی تا پایان هفته جاری در نواحی شرقی و شمالی با همان شدت ادامه دارد و در نواحی غربی و مرکزی به تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان  به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها و اشباع زمین ناشی از بارش‌های اخیر اشاره و تاکید کرد: تمهیدات لازم برای آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی، صاعقه به ویژه در نقاط مرتفع، خسارات ناشی از وزش باد شدید و کاهش دید افقی ناشی از مه در نواحی کوهستانی اتخاذ شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۲ و بیشینه دمای آن ۲۰ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: رضوان با کمینه پنج درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha