۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83769505
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حوادث طبیعی ۱۲۰ میلیارد ریال به کشاورزی خوشاب خسارت زد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83769505
حوادث طبیعی ۱۲۰ میلیارد ریال به کشاورزی خوشاب خسارت زد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: بارش شدید باران، تگرگ و باد شدید طی سه روز گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به مزارع و باغات شهرستان خوشاب خسارت وارد کرده است.

ابراهیم رودسرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این حوادث طبیعی ۷۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان خوشاب دچار خسارت شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان خسارت به باغ های پسته، انگور و مزارع گندم، جو و زیره شهرستان خوشاب وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به تدوام حوادث طبیعی گفت: کشاورزان و باغداران با استفاده از روش‌های نوین و به کارگیری فناوری در مزارع و باغات خود از این حوادث جلوگیری کنند.

رود سرابی افزود: همچنین استفاده از دستگاه های ضد تگرگ و سایبان دار کردن باغات برخی از روش‌های کاربردی و موثر برای جلوگیری از خسارت تگرگ  است و در همین راستا تاکنون سه دستگاه سامانه ضد تگرگ در باغات پسته شهرستان نصب شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان و باغداران برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی، مزارع و باغهای خود را بیمه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی همچنین باید با پیگیری اطلاعیه‌ها، اخطاریه‌ها و پیش‌بینی‌های بهنگام سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی، اقدامات لازم را برای آمادگی به موقع در برابر حوادث طبیعی انجام دهند تا خسارت کمتری به دسترنج آنها وارد شود.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و دو رودخانه دائمی یکی از قطبهای مطرح کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

      

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha