۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83769932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازار دستکش هم در آذربایجان‌غربی به اشباع رسید

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲
کد خبر: 83769932
بازار دستکش هم در آذربایجان‌غربی به اشباع رسید

ارومیه- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در حالی که اغلب استان‌های کشور مشکل جدی تامین اقلام حفاظتی به ویژه دستکش دارند، در این استان به دلیل وجود کارخانه تولیدی و مدیریت توزیع، ظرفیت تامین و توزیع دستکش فراهم شده است.

جلال غفارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز آذربایجان غربی تامین بیش از ۵۱۸ هزار بسته معادل ۲۲ میلیون جفت دستکش در سطح مراکز درمانی، داروخانه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی بوده که توزیع شده است.

وی در خصوص بازگشت محموله دستکش‌های صادراتی به داخل آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ۱۱ اسفند، بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت صادرات دستکش از سوی وزارت بهداشت صادر شد و در حالی که برخی شرکت‌ها از قبل در خصوص صادرات دستکش اقدام کرده بودند و روند قانونی جهت صادرات این کالا را سپری کرده بودند، به علت این بخشنامه، موفق به صادرات از گمرکات نشدند.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از محموله هفت کانتینری در گمرک بازرگان، وارد عمل شدیم و این محموله وارد چرخه توزیع در آذربایجان غربی شد.

وی اظهار کرد: با مدیریت محموله های منع صادرات مرز بازرگان ماکو، ۱۴۱ هزار و ۸۸۵ بسته ۵۰ و ۷۵ جفتی در بین ۲۶۷ ارگان که نیازمند استفاده از دستکش بودند، توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین ۱۰۵ هزار و ۶۲۰ بسته ۱۰۰ عددی در بین ۳۲۳ داروخانه استان جهت عرضه در بین عموم مردم توزیع شد.

غفارزاده گفت: در مرحله سوم، به همت معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی از گمرک پلدشت نیز محموله ۳۲هزار بسته ۵۰ جفتی دستکش معاینه منع صادرات شد که همه آن توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از صاحب کالا خریداری و در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه جهت خدمت رسانی به شهروندان توزیع شد.

وی به ظرفیت مناسب آذربایجان غربی در زمینه تولید دستکش اشاره کرد و افزود: این استان دارای بزرگترین کارخانه تولید دستکش در کشور است که معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی، با بهره گیری از این ظرفیت، در مرحله چهارم توزیع و از محل تولید حداکثری کارخانه دستکش حریر ارومیه، ۲۱۵ هزار عدد بسته‌های ۱۰ عددی تولید و در ۳۷۱ داروخانه استان طی سه مرحله جهت مصرف عموم شهروندان توزیع شد.

وی اضافه کرد: مرحله پنجم توزیع بسته‌های ۱۰ عددی بین داروخانه های استان در حال توزیع است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: در موارد دیگری حدود ۱۶ هزار بسته ۵۰ جفتی با کارسازی های مختلف در اختیار استان قرار گرفت که در مرحله توزیع قرار دارد.

به گزارش ایرنا، کمبود دستکش در کنار اقلام ضدعفونی و ماسک از جمله مهمترین مشکلات زمان شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف دنیا، ایران و آذربایجان غربی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha