۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83770401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرملین: توانستیم از تکرار فاجعه ایتالیا در روسیه جلوگیری کنیم

مسکو - ایرنا - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه توانست از سناریوی فاجعه بار همانند وضع ایتالیا در انتشار ویروس کرونا بگریزد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که روسیه بزودی از اوج شیوع کرونا عبور کرده بدون آنکه با فاجعه ای همچون ایتالیا روبرو شود.

ایتالیا جزو کشورهایی است که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده است و براساس آمار سازمان بهداشت جهانی تاکنون ۲۰۳ هزار و ۵۱۹ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده، ۲۷ هزار و ۶۸۲ نفر جانباخته‌اند.

پسکوف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روسیه توانست از سناریوی ایتالیا بگریزد و این وضعیت با معجزه رخ نداد، افزود: با تدابیری که برای مقابله با کرونا اتخاذ شد روسیه توانست از آن سناریو پیشگیری کند.

وی در واکنش به این پرسش که آیا روسیه از اوج انتشار ویروس کرونا عبور کرده است، افزود: می‌توان تاحدودی امیدوار بود زیرا بهتر است خوش بین باشیم اما وضعیت تا حدود زیادی به این بستگی دارد که مردم تا چه اندازه به قوانین اتخاذ شده برای جلوگیری از شیوع کرونا احترام می گذارند.

براساس آخرین گزارش ستاد عملیاتی مبارزه با کرونای دولت روسیه، در شبانه روز اخیر شمار افراد مبتلا به کرونا در روسیه به پنج هزار و ۸۴۱ نفر رسید تا تعداد مبتلایان در مجموع به ۹۹ هزار و ۳۹۹ تن برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha