سید مصطفی داودی افزود : در فاز اول ۱۲۰ کیلومتر آن حد فاصل ایستگاه رخش تا گاریزات ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد : جذب بارهای انبوه و ریل پسند در دستور کار این اداره کل قرار دارد که در این راستا با احداث راه آهن رخش _ اقلید و اتصال معدن اسمالون در ایستگاه گاریزات پیش بینی می شود. به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد داودی گفت :در فاز اول سالیانه یک میلیون تن بار جذب می شود و با تکمیل طرح و اجرای فاز نهایی این میزان به سالیانه ۳ میلیون تن افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: از جمله طرح هایی که در سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان مورد توجه مسئولین قرار گرفت تأکید بر اختصاص اعتبار لازم جهت اتمام طرح مذکور و اتصال مثلث طلایی گردشگری یزد _ شیراز _ اصفهان بود.
مدیر کل راه آهن استان یزد خاطر نشان کرد: با اتمام عملیات ساخت راه آهن رخش _ اقلید علاوه بر خدمت رسانی به مردم یزد و شیراز بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مسافت ریلی شیراز _ مشهد کاسته خواهد شد.
داودی گفت: با اتصال معدن اسمالون به شبکه ریلی کشور و جذب سایر بارهای انبوه در این حوزه از جمله؛ فولاد سرمد، فولاد بهنورد کویر و غیره افزایش قابل توجهی در تناژ حمل ریلی کشور اتفاق خواهد افتاد.
نظر شما