۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83770540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد چهارمحال و بختیاری چشم انتظار کمک خیران هستند

شهرکرد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸۶ زندانی جرائم غیر عمد واجد شرایط کمک، در زندان‌های استان، چشم انتظار کمک خیران است.

مجید صیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد زندانی با بدهی بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال و ۴ هزار سکه، در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند، که واجد شرایط کمک‌های ستاد دیه هستند.

وی، با تاکید بر اینکه همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوع بودن تجمع و برنامه‌های مختلف، جشن گلریزان با همکاری شبکه استانی صدا و سیما با حضور فرمانداران و مسوولان شهرستان به مدت ۷ شب در صدا و سیمای استان برگزار می‌شود. 

وی اظهار داشت: در جشن‌های گلریزان سال گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعهد کمک از طرف خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد، که از این میزان ۳ میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال جذب شد.

صیادی، به آزادی ۸۱ زندانی جرائم غیرعمد در سال‌گذشته در استان با بدهی بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: ۱۷۵ میلیارد ریال از این میزان از محل رضایت شاکیان بوده است.

وی، از پرداخت ۱۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض و بیش از ۱۳ میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان‌قیمت برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: مابقی بدهی زندانیان از محل آورده خانواده زندانیان تامین شده‌ است.

صیادی افزود: به منظور حمایت از زندانیان آزاد شده که دارای مشکلات مالی بودند، نیز ۴۰ بسته حمایتی و معیشتی با کمک خیران و ستاد دیه استان تهیه و در اختیار خانواده زندانیان قرار داده شد.

به گزارش ایرنا، ستاد دیه از سال ۷۷ در استان فعال شد که طی این مدت بیش از ۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

۳ زندان در شهرستان های شهرکرد، بروجن و لردگان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha