مجلس یازدهم طرح تقویت مرزبانی را در اولویت قرار دهد

بندرعباس-ایرنا-فرمانده مرزبانی گفت: سال گذشته  طرح تقویت مرزبانی با همکاری مرکز پژوهش های مجلس تهیه شده و لازم است مجلس یازدهم با در اولویت قرار دادن تصویب این طرح و تبدیل آن به برنامه، زمینه افزایش امکانات و اختیارات این نیرو را فراهم کند.

سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایران با ۱۵کشور جهان هم مرز است و تنوع جغرافیایی و اقلیمی به همراه حساسیت های ملی و بین المللی ایجاب می کند توان مرزبانی با وظایف و مسوولیت های آن متناسب شود.

وی تهیه تجهیزات رزمی و عملیاتی برای اقدام مقتدرانه در خشکی و دریا و توجه به نیازهای مرزبانان از جمله مسکن سازمانی را از موارد پیش بینی شده در طرح تقویت مرزبانی اعلام کرد.

کشتی های بزرگ هدف برنامه های مبارزه با قاچاق سوخت

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با قاچاق سوخت را از برنامه های اصلی مرزبانی اعلام و اضافه کرد: در این بخش بیشترین تمرکز بر شناسایی کشتی های بزرگ فعال در قاچاق سوخت است.

وی ادامه داد: بر اساس همین راهبرد، سال گذشته ۶فروند کشتی بزرگ که اقدام به تحویل گرفتن سوخت قاچاق از قایق ها و شناورهای کوچک می کردند شناسایی و توقیف شدند که محموله کشف شده در یکی از آنها یک میلیون و ۴۰۰هزار لیتر بود.

فرمانده مرزبانی خاطرنشان شد:مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز یکی از اولویت های اصلی و همیشگی است که از ابتدای سالجاری تاکنون ۹میلیون و ۲۰۰تن مواد مخدر توسط مرزبانی کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲برابر افزایش داشته است.

سردار رضایی همچنین از افزایش ۲برابری کشف کالاهای ضدفرهنگی و هشت درصدی کشف سوخت قاچاق در ۴۰روز گذشته خبر داد.

کشف ۴۶۰هزار قلم دارو در ۴۰روز

فرمانده مرزبانی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا دهم اردیبهشت امسال، ۴۶۰هزار قلم انواع داروی قاچاق توسط مرزبانان در سراسر کشور کشف شده است که ۲۹درصد بیش از مدت مشابه پارسال است.

وی از کشف ۲هزار قلم دارو در هرمزگان، افزایش ۹درصدی کشف قرص های روانگردان و افزایش چهار برابری کشف احشام قاچاق به عنوان بخش دیگری از عملکرد مرزبانی نام برد.

تجهیز مرزبانی هرمزگان ادامه خواهد داشت

سردار رضایی با اشاره به نوار ساحلی طولانی در هرمزگان و ویژگی های خاص استان، اظهار داشت: تجهیز مرزبانی در این منطقه مرزی ادامه خواهد داشت و خرداد و شهریور امسال تعدادی شناور جدید به یگان دریایی مرزبانی این استان اضافه خواهد شد.

به گفته فرمانده مرزبانی  این شناورها پیشرفته و در کلاس های سنگین هستند که می توانند به عنوان پاسگاه دریایی مورد استفاده قرار بگیرند.

شناورهای ثبت نشده ساماندهی می شوند

وی در پاسخ به پرسشی درباره شناورهای ثبت نشده که در آب های ساحلی هرمزگان تردد و فعالیت می کنند گفت: این شناورها هرچند ثبت نشده اند اما تمام فعالیت های آنها توسط مرزبانی رصد می شود و با همکاری بنادر و دریانوردی و شیلات انتظار می رود ثبت و ساماندهی آنها امسال به نتیجه مناسب برسد.

فرمانده مرزبانی خاطرنشان شد: تعدادی از این شناورهای ثبت نشده هیچ خطایی ندارند و به فعالیت های معمول تجاری، شیلاتی و حمل و نقل دریایی مشغول هستند اما تعدادی نیز تخلف هایی مانند قاچاق و خروج غیرمجاز دارند.

مبتلاشدگان کرونا در مرزبانی اندک است

سردار رضایی در پاسخ به پرسش دیگری اظهار داشت: کمتر از نیم درصد از کل پرسنل مرزبانی که بیشتر در استان های شمالی بودند با این بیماری مواجه شدند و دو نفر نیز جان خود را از دست دادند که هر ۲نفر دارای بیماری زمینه ای بودند.

به گفته فرمانده مرزبانی در استان هرمزگان نیز نیروهای بومی به بیماری دچار نشدند اما برخی افرادی که از مرخصی و استان های دیگر برگشته بودند علائمی از بیماری داشتند که قرنطینه و درمان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha