۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83770636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ واحد صنعتی با تخلف زیست محیطی به مراجع قضایی سمنان معرفی شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان گفت: پنج واحد صنعتی در شهرستان سمنان به علت تخلیه پسماند در مناطق جنوبی شهرک صنعتی و مناطق ممنوعه به مراجع قضایی معرفی شد.

امیر عبدوس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج واحد صنعتی که به دلیل تخلیه نامناسب پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند در زمینه نساجی، سلولزی، کانی غیرفلزی و فلزی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: پنج خودروی حمل پسماند این واحدهای صنعتی نیز طبق قانون و با دستور دادستان برای رسیدگی به تخلف به پارکینگ منتقل شد.

وی با بیان اینکه دفع پسماند با شرایط و قوانین خاص انجام می‌شود، بیان کرد: طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، هرگونه نگهداری، فروش، جمع‌آوری، مخلوط ، دفع، و حمل و نقل پسماند بدون مجوز محیط زیست جرم‌انگاری شده است.

عبدوس خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماندها، خودروهای تخلیه کننده پسماند در مناطق غیرمجاز علاوه بر مجازات نقدی، به مدت یک تا ۱۰ هفته توقیف می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان خاطر نشان کرد پسماند این پنج واحد صنعتی متخلف جامد و به وسیله کامیون و کامیونت به مناطق غیرمجاز حمل شده بود که با دستور مقام قضایی توسط تخلیه کنندگان پاکسازی محیط انجام شده است.

 ۲۰ واحد صنعتی به دلیل تخلف در زمینه پسماند صنعتی سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha