۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 2297
کد خبر: 83771269
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

جشنواره فرهنگی ماه خدا در اسلامشهر برگزار می‌شود

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبر: 83771269
جشنواره فرهنگی ماه خدا در اسلامشهر برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر از برگزاری جشنواره فرهنگی ماه خدا برای رده سنی کودکان و نوجوانان به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

میثم مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره به همت کانون فرهنگی و هنری ولایت و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر، کانون بسیج هنرمندان، موسسه فرهنگی و هنری کوثر و پایگاه مقاومت بسیج منتظران مهدی(عج) حوزه مقاومت بسیج ۲۸۹ اویس قرنی طراحی شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های حفظ و قرائت قرآن کریم، عکاسی، نقاشی. دل نوشته، تزئین سفره سحر و افطار به صورت ساده و با رویکرد سبک زندگی اسلامی - ایرانی، روزه اولی‌ها و مداحی کودکان در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند از ١٢ تا ٣١اردیبهشت ماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنوازه ارسال کنند.

رئیس اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: رشته حفظ و قرائت قرآن کریم در قالب حفظ سوره های کوچک قرآن برای گروه سنی ۵ تا ۸ سال برگزار می شود و متقاضیان می بایست نسبت به خواندن آنها در مقابل دوربین موبایل و ارسال فیلم به جشنواره اقدام کنند.

مرادی اظهار داشت: همچنین در رشته قرائت قرآن کریم در دو گروه سنی زیر ۹ سال و ۱۰ تا ۱۵ سال، شرکت کنندگان آثار خود در زمینه تلاوت قرآن با صوت و لحن را به مدت دو دقیقه در مقابل دوربین تلفن همراه ضبط و ارسال کنند.

وی افزود: در رشته عکاسی برای گروه سنی 15 تا 20 سال، آثار باید با موضوع آداب و رسوم ماه مبارک رمضان به وسیله تلفن همراه تهیه شود ضمن آنکه عکاسی از تزئینات ساده سفره های افطاری و سحری با رویکرد سبک زندگی اسلامی - ایرانی بدون محدودیت سنی است.
 

مرادی درباره بخش نقاشی این جشنواره نیز توضیح داد: آداب و رسوم ماه مبارک رمضان، شب های قدر و قصص قرآنی از موضوعات این بخش است که برای دو گروه سنی زیر ۸ سال و گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر یادآور شد: در بخش «دل نوشته» که برای گروه سنی زیر 16 سال طراحی شده است، متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند نوشته های خود را با موضوع های راز و نیاز با خداوند، توسل به حضرت امام علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) ارسال کنند.

وی یکی دیگر از محورهای این جشنواره را «روزه اولی‌ها» برشمرد که افراد می توانند ضمن فیلمبرداری و عکاسی از لحظات نیایش و عبادت افرادی که امسال برای اولین بار روزه بر آنها تکلیف شده است (سن دختران، ۹ سال تمام و سن پسران، ۱۵ سال تمام) در جشنواره شرکت کنند.

مرادی اظهار داشت: در بخش «مداحی کودکان» قرائت دعای « أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ»، دعای فرج، مرثیه سرایی و مداحی به مناسبت ضربت خوردن و شهادت حضرت امام علی (ع)، مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) برای گروه سنی ۵ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۶ سال طراحی شده است.

رئیس اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند برای ارسال آثار از طریق پیام رسان های ایتا و تلگرام به نشانی emamaser@ مراجعه کنند ضمن آنکه آثار ارسالی در کانال ایتا و تلگرام emamzaman۱۴۴۱@ قابل مشاهده است. 

مرادی با یادآوری اینکه ارسال تصویر کارت ملی برای برگزیدگان در هر بخش الزامی است، گفت: به آثار برتر هر بخش جوایزی اهدا می شود.

شهرستان اسلامشهر با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ کیلومتری جنوب تهران  واقع شده‌ است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha