۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبر: 83771474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمیختن علم و عمل با همت معلمان و استادان میسر می‌شود

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبر: 83771474
آمیختن علم و عمل با همت معلمان و استادان میسر می‌شود

بندرعباس - ایرنا - تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است و آمیختن علم و عمل و آراستن تحصیل با فضایل اخلاقی و تهذیب به همت استادان و معلمان دانشمند، و ازخودگذشته میسر می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان روز جمعه به مناسبت روز معلم اظهار داشت: بی‌شک همت تلاشگران گمنام عرصه تعلیم و تربیت یعنی استادان و معلمان فرهیخته و عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم و بستر مناسب برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

موسی جاودان ادامه داد: نظریه دانشگاه کارآفرین یکی از موارد مهمی است که برای توصیف سیمای جدید و متحول شده دانشگاه‌ها مطرح شده و مهم‌ترین خصوصیت آن، تعامل وسیع و سازنده دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت است.

وی اضافه کرد: شهید بزرگوار استاد مطهری نمونه کاملی از همه فضایل معلمی و استادی بود که کمر همت به پرورش نسلی بست که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان بیان کرد: امروز نیز به برکت سال‌ها مجاهدت و اهتمام این معلم شهید و آموزگار والامقام، میراثی بس گرانسنگ برای معلمان این مرز و بوم بر جای مانده تا با بهره‌جویی از برکات ارزنده آن، نسبت به پروراندن و تعلیم نسل انقلاب پرشکوه اسلامی، مساعی ورزند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان خاطر نشان کرد: تقارن سالروز شهادت این استاد فقید با روز معلم، مجالی شایسته است تا با تکریم و تجلیل مقام شامخ استادان، معلمان و آموزگاران ایران عزیز به عنوان مجاهدان خط مقدم عرصه توسعه و تعالی کشور، سر تعظیم و احترام در مقابل جهد این قشر وارسته فرود آوریم.

جاودان افزود: دوازدهم اردیبهشت یادآور سالروز شهادت مظلومانه استاد فرهیخته و معلم فرزانه، شهید مرتضی مطهری است، دانشمند فاضلی که بدون تردید، نقش تعالیم ژرف ایشان در اعتلا و بالندگی عرصه تعلیم و تربیت بی‌بدیل بوده است.

وی فرا رسیدن 12 اردیبهشت ماه، بزرگداشت خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اندیشمند برجسته جهان اسلام و آغاز هفته معلم را به معلمان، روسا، استادان و کارکنان محترم دانشگاه تبریک گفت و تلاش‌های مداوم و کوشش‌های مستمرشان در اشاعه تعلیم و تربیت، بسط و توسعه علم و دانش و نیز از راهنمایی‌ها و کارگشایی ثمر بخش و عزم و پایداری صادقانه استادان که تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت انسان‌های مؤمن و ولایت مدار هستند ارج نهاد، و توفیق همگان را از درگاه احدیت در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) خواستار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha