۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۳:۰۱
کد خبرنگار: 804
کد خبر: 83771949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت رییس جمهوری پیشین لبنان از برنامه اصلاحات اقتصادی دولت این کشور

تهران- ایرنا- "امیل لحود" رییس جمهوری پیشین لبنان با استقبال از برنامه اصلاحات اقتصادی دولت حسان دیاب برای مبارزه با فساد، گفت: از زمان استقلال لبنان تاکنون این برای نخستین بار است که یک طرح اقصادی برای کشور تهیه می شود.

امیل لحود جمعه شب  در گفت و گو  با  تلویزیون المیادین همچنین با انتقاد از عملکرد سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان گفت: حریری به لبنان پول آورد و سیاسیون را خرید. برخی سیاسیون مانند مافیا عمل می کنند، با یکدیگر می جنگند اما غنائم را با هم تقسیم می کنند.   

وی گفت که اگر حسان دیاب نخست وزیر لبنان، تصمیم به استقامت (و مقابله با فساد) گرفته باشد، می تواند زیرا وی فردی صالح است.

لحود افزود: دیاب می تواند تغییر ایجاد کند، زیرا ملت از همه چیز آگاه است. ملت گرسنه است و نمی تواند ساکت بماند و حسان دیاب قادر به انجام تغییر است.

وی اضافه کرد: به حسان دیاب می گویم بر موضع خود استوار بماند زیرا وی قادر به آن هست.

امین لحود گفت: برخی مسئولان سپرده های مردم در بانک ها را دزدیدند. زیرا تمامی شان، دزدانی هستند که از یکدیگر حمایت می کنند. اگر دیاب نخست وزیر تصمیم به ایستادگی  در برابر آنها داشته باشد، ساقط کردن دولت وی امکان پذیر نیست.

وی همچنین با یادآوری دخالت آمریکا در امور کشورش گفت: زمانی که فرمانده ارتش بودم سفیر آمریکا در امور مان مداخله می کرد و من با آن مخالفت کردم.

رییس جمهوری پیشین لبنان با یادآوری نقش نیروهای مقاومت در کشورش گفت: به دلیل حضور مقاومت در لبنان و شکست رژیم صهیونیستی، این رژیم خواهان نابودی کشورمان است.

وی افزود: اسرائیل همواره برای لطمه زدن به ثبات لبنان تلاش می کند. آمریکا و اسرائیل از تکفیری ها برای ترور حریری (رفیق حریری نخست وزیر پیشین) و نابودی سوریه استفاده کردند. 

لحود گفت که برخی احزاب لبنانی برای ترساندن حسان دیاب تلاش می کنند اما شکست خواهند خورد.

وی همچنین به بحران اقتصادی و نیاز کشورش به منابع مالی اشاره کرد و گفت: تامین نقدینگی در کشور باید از طریق بازگرداندن اموال غارت شده، شروع شود.

رییس جمهوری پیشین لبنان گفت: به حسان دیاب می گویم تا زمانی که فردی صالح هستی می توانی استوار و موفق شوی.

دولت لبنان اخیرا برنامه مهم اصلاحات اقتصادی را برای حل بحران بدهی های ارزی ،پایین آمدن میزان بیکاری ، تقویت ارزش پول ملی و سیستم بانکی و مشکلات دیگر اقتصادی که عارض این کشور است، اعلام کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری ملی لبنان، حسان دیاب نخست وزیر فن سالار لبنان پس از نشست هیات دولت این کشور اعلام این برنامه را نقطه عطفی در تاریخ لبنان دانست و با تبریک به همه لبنانی ها از آنان به ویژه مهاجران که توان ارسال ارز را دارند خواست در اجرای آن مشارکت جدی داشته و دولت را برای تحقق کامل آن همراهی کنند.

وی گفت : لبنان سالها است که از بی تدبیری های زیاد در زمینه های اقتصادی رنج می برد و بحران عظیمی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه همان مدیریت سال های قبل است که انباشته شده و برنامه جدید اصلاحات اقتصادی می تواند آغازی برای پایان این وضعیت و ایجاد چشم اندازی مثبت برای سال های پیش رو باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha