جهاد کامیون‌داران قزوین در بحران کرونا همانند دوران جنگ قابل تقدیر است

قزوین - ایرنا - جهاد ۱۲ هزار راننده حمل بار سنگین استان قزوین برای جا به جایی کالاهای اساسی مردم در روزهایی که همه دنیا در حال مبارزه با ویروس مهلک کرونا هستند همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، قابل تقدیر است.

جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین روز شنبه ضمن تقدیر از فعالان عرصه صنعت حمل و نقل استان در راه خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: یکی از مشاغلی که خالصانه و متعهدانه در دوران بحران کرونا خطر را به جان خریده و شب و روز خود را در دل جاده‌ها می‌گذرانند، فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای و رانندگان حمل بار هستند که صحنه تلاش و فداکاری آنها در بسیاری مواقع از دیده‌ها پنهان مانده است.

وی اضافه کرد: ناوگان خستگی‌ناپذیر حمل بار در برهه‌های سخت تاریخی و حوادث غیرمترقبه از جمله دوران دفاع مقدس، سیل و زلزله همواره در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار داشته و با رساندن کالاها و ارزاق عمومی نقش حیاتی خود را در خدمت به مردم و دفاع از اقتصاد و تولید کشور ایفا کرده‌اند.

حق‌لطفی ادامه داد: این تلاشگران امانتدار و شب زنده‌دار در این روزهای کرونایی نیز که همه باید برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس در خانه بمانند، رنج روزهای دوری از خانه و کاشانه را به جان خریده و با دل زدن به جاده‌ها، مسافت‌های طولانی را برای رساندن بار، رسالت خود را  برای آسایش مردم به آخر رساندند.

وی تصریح کرد: امروز که ویروس کرونا ترمز فعالیت بسیاری از مشاغل را در سطح کشور و استان کشیده، صدها دستگاه کامیون و تریلی به صورت شبانه‌روزی در سرتاسر راه‌های کشور سعی دارند با جا به جایی کالا و انتقال مواد خام اولیه مورد نیاز بسیاری از واحدهای تولیدی، اقتصاد کشور را فعال و پویا نگاه دارند.

به گفته وی، طی ۲ ماهه اخیر فعالان این عرصه علاوه بر تداوم حمل کالاهای اساسی، جا به جایی مواد بهداشتی و درمانی را نیز به طور مضاعف در اولویت کاری خود قرار دادند تا نیازهای مردم و حوزه بهداشت و درمان  به اینگونه مواد برطرف شود.

حق‌لطفی با بیان جایگاه ممتاز قزوین در حوزه تولید مواد شوینده و بهداشتی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال ۶۹ هزار و ۸۶۷ تن مواد شوینده و ضدعفونی کننده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین جا به جا شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵۵ درصدی روبرو شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز با ادامه ‌شیوع ویروس کرونا، این صنف مجاهد و خدمتگزار لحظه‌ای از ادامه فعالیت خود دست برنداشته و با جا به جایی کالاهای اساسی مدافع تولید و اقتصاد کشور شده و ایثار آنان هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در این مدت با توجه به اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل مجبور به تردد و حضور در مراکز اعلام بار بودند به منظور رعایت فاصله اجتماعی تمام نکات بهداشتی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایانه بار رعایت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha