۶۵۰ بسته معیشتی در اردکان توزیع شد

یزد - ایرنا - رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه با حضور تعدادی از مسوولان محلی اردکان همراه با توزیع ۶۵۰ بسته معیشتی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) مرکز این شهرستان برگزار شد .

به گزارش روزشنبه قرارگاه رزمایش مواسات ،همدلی و کمک مومنانه شهرستان اردکان، در اولین مرحله این رزمایش بسته های معیشتی و فرهنگی در اختیار نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

امام‌جمعه اردکان  با تشکر و قدردانی از ‌کسانی که در این کار خیر شرکت کردند، گفت: در روایتی است، اگر انفاق و صدقه‌ای انجام شود و ۸۰ نفر واسطه بشوند، همه آن‌ها در اجر و ثواب آن شریک هستند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر با اشاره به تاکید قرآن در خصوص پذیرش اعمال خیر افزود: خدای متعال ملاک عمل را قبولی آن قرار داد، لذا عملی که خداوند قبول کند گرچه کم هم باشد بلکه زیاد است و چیزی که خدا قبول نکند اگر زیاد هم باشد کم است و فایده‌ای ندارد.

فرماندار اردکان هم بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب نهادهایی به‌ فرمان حضرت امام(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران تشکیل شد که در حفظ نظام بسیار با ارزش و کارآمد است و در برخی از مقاطع کشور را از نابودی نجات داد، گفت: پس از شیوع کرونا و به‌منظور مهار و کنترل بیماری، دولت به‌تنهایی قادر نبود کاری انجام دهد و این مردم بودند که با حضور خود نقش‌آفرینی کردند و ما شاهد خلق صحنه‌های همدلی و همراهی آنها در این زمینه هستیم.

بهروز شهابی زاد اظهارداشت: بسیاری از کشورهایی که ادعا می‌کنند از ما قوی‌تر هستند در این بحران نتوانستند کاری برای مردم خود بکنند و حتی در مسائل بهداشتی و درمانی خود مانده‌اند چه برسد به اینکه بخواهند به مردم خود نیز کمک و یاری برسانند.

وی بابیان اینکه با دستور به‌موقع و بجای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات ، افزود: این رزمایش در  اردکان با فرماندهی امام‌جمعه شهر اردکان و با همکاری سایر نهادها، خیران و مردم در حال انجام است، امیدواریم با تداوم این کمک‌ها از این مرحله نیز عبور کنیم.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای فرهنگی و کارگر، افزود: مقام معظم رهبری در موضوع شیوع کرونا مدیریتی مثال‌زدنی را رقم زدند و ما اعتقادداریم که در جنگ تمام‌عیار قرار داریم.

سرهنگ سید اسدالله امامی همدلی و همراهی ایجادشده بین همه دستگاه‌ها را قابل‌تأمل دانست و اظهار داشت: این همدلی به خاطر نقش ولایت‌فقیه در این موضوع است و با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه انصافاً حرکت‌های جهادی و انقلابی مردمی مثال‌زدنی است.

وی بابیان اینکه در رزمایش یادشده حرکت‌های زیبایی رقم‌زده شد، یادآور شد: قطعاً اینجا مدیریت انقلابی مشخص می شود و کسانی که دل در گرو غرب دارند و آن‌هایی که از جامعه اروپا مدیریت درونی کشور ما را مشاهده می‌کنند به این نتیجه می‌رسند، الگوی اسلامی ایران در این جنگ تمام‌عیار الگوی موفقی است و نشان از تربیت انقلابی و اسلامی دارد.

امامی اظهار داشت: در مرحله اول اجرای رزمایش یادشده در اردکان به همت خیرین و مسوولان تعداد ۶۵۰ بسته معیشتی شامل گوشت، اقلام خوراکی و بسته‌های فرهنگی آماده و به نیازمندان تحویل شد و تا پایان ماه مبارک رمضان تمام خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا تحت پوشش قرار می گیرند.

این بسته‌ها شامل برنج، روغن، خرما، گوشت مرغ، گوشت گوساله، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی، سویا و مایع ضدعفونی است.
‌مرحله دوم این رزمایش در نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم هم در اواخر رمضان توزیع می شود.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
‌همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه اعلام کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند  و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۶ مورد ابتلای قطعی و جدید به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که تاکنون ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر بهبود یافتند.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۹۹ نفر از مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و  با تلاش همکاران در نظام آزمایشگاهی کشور، تاکنون ۴۷۵ هزار و ۲۳ مورد تست پی.سی.آر (PCR ) کرونا در کشور انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha