۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83772444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایانه‌های اتوبوسرانی پایتخت ماسک توزیع می‌کنند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83772444
پایانه‌های اتوبوسرانی پایتخت ماسک توزیع می‌کنند

تهران - ایرنا- مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد: تمهیدات و ساختار لازم برای توزیع ماسک، در پایانه های اتوبوسرانی، پایانه های تبادل سفر و ایستگاه های پرتردد اتوبوس فراهم شده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «محمود ترفع» با اشاره به اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی گفت: این طرح در راستای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی، به تصویب رسیده است.

وی افزود: طی سه روز گذشته جلسات متعددی به منظور هماهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای توزیع ماسک در ایستگاه های اتوبوس و مترو برگزار شده است.

ترفع با بیان اینکه تخصص ما حمل ونقل است و امکان تهیه و توزیع ماسک را نداریم گفت: طی جلساتی که با ستاد ملی کرونا، وزارت صنعت معدن و تجارت و اتحادیه پوشاک کشور داشتیم مقرر شد، شهرداری تهران امکان فضای توزیع ماسک را در ناوگان عمومی شهر فراهم کند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تاکید کرد که شهرداری تهران وظیفه دارد زیر ساخت لازم برای توزیع ماسک را فراهم کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از اتوبوس برای تردد در سطح شهر تهران استفاده می‌کنند و برآورد ما این است که بیشتر شهروندان از مبدا حرکت خود، ماسک و دستکش به همراه دارند.

وی افزود: باید شرایط برای آندسته از شهروندانی که ماسک به همراه ندارند و یا امکان تهیه ماسک را ندارند فراهم شود.

به گفته ترفع، مقرر شد شرایطی هم مهیا شود  که اگر افرادی در ماه مبارک رمضان قصد نذری یا مراسمی داشتند به جای خرید یک ماسک، تعدادی را خریداری کنند و همانجا در بسته‌ای قرار دهند تا آن‌ها که تمکن مالی برای خرید ماسک برایشان فراهم نیست، بتوانند استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تاکید کرد: پیرو سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی پروتکل های بهداشتی از ابتدای اسفند ماه در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در حال انجام است.

استفاده از ماسک و دستکش برای شهروندان در زمان استفاده از اتوبوس و مترو از امروز سیزدهم اردیبهشت ماه اجباری شده است.


برنامه های امسال شرکت واحد اتوبوسرانی 
وی در ادامه درباره برنامه های شرکت واحد اتوبوسرانی در سالجاری گفت: در راستای نوسازی ناوگان و براساس بودجه مصوب سال ۹۹ ابلاغی از سوی شورای شهر، مقرر است تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات شهرداری تهران خریداری و در خطوط اتوبوسرانی سطح شهر بکارگیری شود.

ترفع افزود: همچنین قرار است با توجه به تصمیمات اتخاذ شده تعداد ۱۶۵۰ دستگاه اتوبوس نو از محل اعتبارات دولت تهیه و به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شود.

وی اظهار داشت: با توجه به متوسط عمر بالای اتوبوس های حمل و نقل عمومی که بالغ بر ۱۱.۵ سال است، در نظر داریم از محل اعتبارات صندوق امید نسبت به بازسازی تعداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده اقدام کنیم.

ترفع افزود: با توجه به مشکلات پیش روی تامین اتوبوس و در راستای استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان براساس تقاضای سفر، اتوبوسرانی تهران نسبت به بازنگری خطوط و شناسایی خطوط کم تقاضا اقدام کرده است؛ چراکه در این خطوط کم مسافر، تغییر مد حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از راهکارها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۵ هزار و ۸۶۲ دستگاه اتوبوس در پایتخت وجود دارد که از این تعداد ۳ هزار و ۱۷۳ دستگاه اتوبوس یعنی ۵۴ درصد ناوگان از سن فرسودگی عبور کرده‌اند؛   بر اساس برآوردهای صورت گرفته این شهر حداقل به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha