۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبر: 83772715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحشد الشعبی: بازگشت داعش به شهرهای عراق ناکام ماند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبر: 83772715
الحشد الشعبی: بازگشت داعش به شهرهای عراق ناکام ماند

بغداد – ایرنا – مدیر کل اطلاع رسانی و رسانه در فرماندهی الحشد الشعبی گفت که هدف داعش از حمله جمعه شب گذشته استیلا بر کل استان صلاح الدین در شمال بغداد بود تا امکان بازگشت این گروه تروریستی به شهرهای عراق فراهم شود اما ناکام ماند.

«مهند العقابی» در توئیتی در صفحه شخصی خود امروز شنبه تاکید کرد که اگر گروه تروریستی داعش در این طرح خود موفق می شد، داعش دوباره تعدادی از شهرهای عراق را تحت تصرف خود در آورده بود.
وی تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی این حمله بزرگ باندهای تروریستی داعش را ناکام گذاشتند.
العقابی آخرین آمار قربانیان این حادثه را ۱۱ شهید و ۲۰ زخمی عنوان کرده که به گفته او بیشتر شهدا و مجروحان از نیروهای الحشد الشعبی هستند.
گروه تروریستی داعش جمعه شب به طور همزمان در منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در شمال و جنوب سامراء دست به حمله غافلگیرانه به نیروهای الحشد الشعبی زد که با واکنش و رویارویی سریع این نیروها مواجه شد.
بر اساس گزارش مراجع امنیتی عراق در زمان حاضر عملیات وسیع امنیتی برای تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در منطقه آغاز شده است.
فرماندهی مشترک نظامی عراق تاکید کرده است که در جریان عملیات تفتیش و جست و جو، به اطلاعات مهم امنیتی درباره بقایای داعش در منطقه دست یافته است.

مناطق جنوب شرقی استان صلاح الدین به دلیل وجود طبیعت ناهموار جغرافیایی و مناطق گسترده پست و بلند در کنار  خلاء امنیتی از مخفیگاه های هسته های داعش به شمار می رود.

در هفته‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق مختلف به خصوص مناطق ناهموار بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته ‌است.

افزایش این حملات سبب شده نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی، عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه‌های داعش در استان‌های شرقی و شمالی کشور انجام دهند.

فعالیت هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه‌های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران کرونا در این کشور، شدت یافته‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha