۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83773463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یقه‌گیری ۵۰ میلیارد دلاری کرونا از سرمایه‌دار آمریکایی

تهران– ایرنا– شرکت « برکشایر هاتاوی - Berkshire Hathaway » که تحت مدیریت «وارن بافت» میلیاردر آمریکایی قرار دارد، به علت همه‌گیری ویروس کرونا، فقط در سه ماه نخست سال جاری نزدیک به میلیادی ۵۰ میلیارد دلار از دست داد.

تارنمای خبری «هیل» روز یکشنبه در این رابطه اضافه کرد: این شرکت تحت مدیریت وارن بافت، به علت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر بازار سهام، در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۴۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه خود را از دست داد.

برکشایر هاتاوی که یک شرکت «هلدینگ» و سرمایه‌گذار در بازار سرمایه است، سهام بیش از ۳۰ شرکت بزرگ و مهم جهان را در اختیار دارد. این شرکت سال گذشته میلادی و پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سود کرد.

براساس این گزارش، بافت در ابتدای شیوع ویروس کرونا در آمریکا و در ماه ژانویه با فروش روزنامه‌اش «لی اینترپرایز» به مبلغ ۱۴۰ میلیون دلار، خود را  از صنعت روزنامه‌نگاری رهانید.
این میلیاردر آمریکایی که در ماه اوت(مرداد-شهریور) ۹۰ ساله می‌شود، جمعه گذشته (۱۲ اردیبهشت)گفت: به دنبال یک جانشین برای شرکت برکشایر هاتاوی است؛
وی به صراحت گفته بود، برکشایر دیگر به من نیازی ندارد.

به گزارش ایرنا، شرکت سرمایه‌گذاری برکشایرهاتاوی که در زمینه بازار سرمایه فعالیت دارد، سهام شرکت‌های بزرگ آمریکایی همچون پپسی، کوکاکولا، آی.بی.ام، مستر کارت، ویزا کارت، جنرال موتورز، جنرال الکتریک را در اختیار دارد.
این شرکت با داشتن نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر پرسنل، در سال ۲۰۱۸ درآمدی بیش از ۲۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کسب کرد. مجموع دارایی این شرکت نزدیک به ۷۰۸ میلیارد دلار تخمین‌زده می‌شود.

ثروت وارن بافت در سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شد. وی در رتبه چهارم میلیادرهای جهان قرار دارد.
۲۰۲۳

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha