۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 83774288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۱۰میلیارد ریال به درمان کرونا در شهرستان مرزی تایباد اختصاص یافت

مشهد- ایرنا- ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و درمان شهروندان مبتلا به این ویروس در شهرستان مرزی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی اختصاص یافت.

فرماندار تایباد روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان خراسان رضوی و گسترش آن به برخی از شهرستان‌های این استان همچون تایباد این میزان اعتبار از سوی خیرین و نیکوکاران بخش میان ولایت، برخی از صاحبان کارخانه‌های فعال شهرستان، شرکت‌های اقتصادی در گمرک مرزی دوغارون، دهیاری های روستایی تایباد و مجمع خیرین هلال مهربانی این شهرستان برای خرید ماسک، لباس حفاظت فردی، پارچه و انواع مایع ضدعفونی کننده تعلق گرفت.

محسن سیاح افزود: در حال حاضر شهرستان تایباد از جمله مناطقی است که شرایط حساسی در خراسان رضوی دارد که متاسفانه طی چند روز گذشته آمار بیماران مشکوک به این ویروس افزایش یافته است.

وی ادامه داد: جو آرامی در شهرستان حاکم شده و همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تمام توان و قوا پای کار هستند تا بتوانند این ویروس را شکست دهند.

فرماندار تایباد گفت: هموطنان شیعه و سنی ساکن این خطه از میهن اسلامی به صورت خودجوش کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار دستگاه‌های متولی قرار داده‌اند تا صرف درمان بیماران کرونایی این شهرستان شود.

سیاح همچنین به فعالیت واحدهای تولید اقلام بهداشتی در تایباد اشاره و بیان کرد: هفت کارگاه تولید اقلام بهداشتی کادر درمانی در این شهرستان فعال است که تولیدات خود را در اختیار نیروهای پرسنل مراکز درمانی شهرستان قرار می دهند.

وی ادامه داد: در راستای تهیه اقلام و تجهیزات بهداشتی در مراکز درمانی این شهرستان ۲۰ میلیارد ریال نیاز است که از این مبلغ تاکنون چهار میلیارد ریال از سوی نیکوکاران خیر جمع‌آوری شده است.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است و ۳۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

تایباد از سمت شرق و جنوب شرق با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha