هیچ یک از کادر درمانی خراسان رضوی بر اثر کرونا فوت نکرده است

مشهد- ایرنا- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از فوت کادر درمانی بر اثر بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گزارش نشده است

دکتر محمد حسین بحرینی  یکشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی شبکه "شما" با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان بیماری کرونا با بیان این مطلب افزود: تعدادی از همکاران ما در بیمارستانها و مراکز درمانی به بیماری کرونا مبتلا  اما سیر بهبودی را طی کرده و درمان شده‌اند.
وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که به زودی بیماری کرونا تمام می شود و این ویروس از بین می رود و تنها  با اقدامات پیشگیرانه می توانیم با این ویروس مقابله کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در شهرستانهایی وضعیت سفید اعلام می شود که دو هفته هیچ بیمار کرونایی به بیمارستانش مراجعه نکرده باشد و چند شهرستان در استان تاکنون این شرایط را دارند.
دکتر بحرینی ادامه داد: رفتار این ویروس ناشناخته است لذا  قابل پیش بینی نیست که فردی که به کرونا مبتلا شود در مقابل این بیماری ایمن شود.
وی افزود: در افرادی با سطح ایمنی پایین خطر ابتلا به کرونا افزایش می یابد لذا اقدامات پیشگیری در افراد با سن بالا، بیماریهای زمینه ای، قلبی و ریوی،فشار خون و دیابت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
او اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی ساده مانند شست و شوی مرتب دستها، مراقبت از دست نزدن به اشیاء پیرامون و دست نزدن به بینی و چشم و صورت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین دو هزار و ۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha