رکورددار پرش طول ایران: دوومیدانی به حمایت واقعی نیاز دارد

تهران- ایرنا- رکورددار پرش طول ایران گفت: دو و میدانی برای رسیدن به جایگاه اصلی خود در ورزش کشور به حمایت واقعی نیاز دارد و با شعار دادن، تنها از این هدف دورتر شده و به آن دست پیدا نخواهیم کرد.

«محمد ارزنده» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خزانه خالی فدراسیون دو و میدانی افزود: در دوره گذشته مدیریت،  بیشتر منابع مالی در حالی صرف برپایی اردوهای برون مرزی برای مدعیان کسب سهیمه المپیک در خارج از کشور شد که در آن مقطع عملا شانسی برای کسب سهمیه نداشتیم.

وی اظهار داشت: البته با شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن المپیک در حال حاضر به منظور دستیابی به سهیمه این بازی‌ها فرصت تازه‌ای به وجود آمده که در صورت حمایت واقعی و استفاده بهینه از این موقعیت می‌توانیم تعداد سهیمه‌های این رشته در المپیک را افزایش دهیم.

رکورددار پرش طول ایران ادامه داد: این روزها که بیش از گذشته به منابع مالی برای تجهیز و آماده‌سازی ورزشکاران برای برپایی اردو و شرکت در مسابقات انتخابی نیاز داریم متاسفانه پولی در فدراسیون نیست.

وی با گلایه از عملکرد «پژمان معتمدی» سرپرست دبیری فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: مشکلات فعلی نتیجه مدیریت او و «ایرج عرب» در فدراسیون است و این در حالی است که او به جای اعتراف به اشتباه از عملکرد خود دفاع می‌کند. او فراموش کرده است که به دلیل مشغله زیاد در سایر فدراسیون‌های ورزشی و دانشگاه فرصت پاسخگویی به تماس ورزشکاران ملی را نداشت؟ این موضوع به حدی آزار دهنده بود که عرب در این خصوص به او تذکر داد و از او  خواست به این مهم توجه بیشتری داشته باشد و مشکلات ورزشکاران را مرتفع کند.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن اضافه کرد: تنها کاری که سرپرست قبلی دبیری فدراسیون انجام می‌داد ارائه گزارش عملکرد در فضای مجازی بود که این موضوع انتظارات اهالی این رشته را برآورده نمی‌کرد. ما به واقعیت نیاز داریم نه آنچه که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد. معتمدی با اعزام ورزشکاران در فصل سرما به اردوی خارج از کشور منابع مالی فدراسیون را هدر داد و حاصل این تصمیم نادرست او  خزانه خالی در دوره جدید است.

 این المپین دو و میدانی در ادامه از وزارت ورزش درخواست کرد که به این رشته ورزشی توجه بیشتری داشته باشد. دو و میدانی به دلیل تعدد ماده‌هایی که در بازی‌های آسیایی و المپیک دارد، می‌تواند نجات دهنده کاروان ورزشی ایران در جدول رنکینگ باشد از این رو باید حمایت از این رشته در اولویت قرار گیرد.

معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دو و میدانی روز گذشته با انتشار نامه استعفای خود خبر ساز شد.

در حال حاضر «احسان حدادی» در پرتاب دیسک و «حسن تفتیان» در دوی ۱۰۰ متر سهمیه ورودی المپیک ۲۰۲۱ را بدست آورده اند. «مهدی پیرجهان» در دوی چهار صد متر با مانع، «حسین رسولی» و «بهنام شیری» در پرتاب دیسک و «کیوان قنبرزاده» در پرش ارتفاع از مدعیان اصلی برای کسب سهمیه دو و میدانی در المپیک به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha