۱۵۰ کانون فرهنگی هنری استان مرکزی در رزمایش کمک مومنانه مشارکت دارند

اراک - ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵۰ کانون این استان در رزمایش کمک مومنانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب به مظنور کمک به آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا مشارکت دارند.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمع‌آوری کمک‌های مردمی، شناسایی محرومان در سطح محلات و توزیع کمک‌ها مهمترین اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این رزمایش است.
وی ادامه داد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افراد خیر و نیازمند را شناسایی و کمک‌های جذب شده از سوی آنان را با حفظ کرامت انسانی بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: تا کنون بیش از یک‌هزار خیر از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی شناسایی و بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی از سوی این کانون‌ها تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اجرای طرح راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان) در کانون‌های مساجد استان مرکزی، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با ارسال  فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته، از طریق بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون در سامانه بچه‌های مسجد bachehayemasjed.ir در این پویش شرکت کنند.

حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی فعالیت‌ می‌کنند.

بر اساس آمار موجود ۷۸ درصد از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در  استان مرکزی با تلاش کادر بهداشت و درمان بهبود یافته‌اند و ۹۳ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری این استان معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تاکنون کرونا غربالگری شده‌اند.

استان مرکزی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha