طرح جامع گردشگری نیاز مهم وضعیت امروز دریاچه ارومیه است

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تدوین طرح جامع گردشگری دریاچه ارومیه در راستای بهره‌برداری کامل از ظرفیت این نعمت خدادادی، بسیار ضروری است.

آیدین رحمانی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی زیرساخت‌های سواحل دریاچه ارومیه که با هدف رونق گردشگری در ساحل این دریاچه برگزار شد، با اشاره به اینکه نگین آبی آذربایجان به عنوان یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند در منطقه می‌تواند به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری در کشور تبدیل شود، افزود: در سال‌های اخیر با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و اجرای بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه و همچنین بارش‌های مناسب، دریاچه ارومیه به سمت احیا حرکت کرده و بخش زیادی از این مسیر نیز پیموده شده است.

وی ادامه داد: با روند فعلی بارش‌ها انتظارمی رود به زودی شاهد افزایش کامل آب دریاچه ارومیه و رسیدن آب آن به تراز آبی قبلی و قبل از خشک شدن باشیم.

وی گفت: برای بهره‌برداری کامل از قابلیت‌های دریاچه ارومیه و کسب ثروت و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در این منطقه، به دور از طرح های کوچک و زود گذر، طرح جامع گرشگری باید در اسرع وقت توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی تدوین شود.

وی افزود: در اجرای این طرح پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: برای بهره‌برداری‌ از سواحل دریاچه در ایام پساکرونا و نوروز ۱۴۰۰ لازم است تا دستگاهها وارد عرصه شوند.

جلیل جباری گفت: ظرفیت موجود در دریاچه ارومیه برای رونق گردشگری و بهبود وضعیت کسب و کار در استان و توسعه اقتصادی می‌تواتد مفید و موثر باشد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه در آستانه رسیدن به ۱۲۷۲ متر بوده که رقمی قابل توجه است.

حجم آب این دریاچه نیز از پنج میلیارد مترمکعب فراتر رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha