فریدون جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره بیشترین شکایاتی که از زمان شیوع ویروس کرونا به این اداره کل اظهار داشت: عمده ترین درخواست دانشجویان در این روزها به حذف ترم به علت کیفیت برخی دانشگاه ها در برگزاری آموزش الکترونیکی و برگشت یا تخفیف شهریه اختصاص دارد و متناسب با این روزها تغییراتی در محتوای شکایات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بیشترین درخواست ها از سوی دانشجویان کارشناسی دانشگاه های غیردولتی ارسال شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در پاسخ به این سوال چرا که دانشجویان درخواست و شکایات خود را به دانشگاه ها ارسال نمی کنند، خاطرنشان کرد: دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم بر خلاف برخی حوزه ها در دانشگاه ها یک اداره ندارد؛ پاسخگویی به شکایت یک مجموعه حقوقی است که در دانشگاه ها زیاد فعال نیست.
جعفری ادامه داد: از زمان حضور من در دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، یک رابط با هماهنگی روسای دانشگاه ها در سطح معاون آموزشی، اداری مالی با قائم مقام رییس به منظور فعال شدن یک دفتر بازرسی تعیین کردم.
وی همچنین گفت: با وجود اطلاع رسانی دانشگاه ها به دانشجویان درباره فعالیت این دفتر، اما شاکیان همچنان درخواست خود را با وزارت علوم مطرح می کنند و به نظر می رسد این دفتر هنوز برای آنها ناشناخته است.
مشاور وزیر علوم در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: دانشجویان باید درخواست و شکایت خود را به رابط در نظر گرفته شده اعلام کنند، در صورت حل نشدن مسأله، موضوع با گزارش رابط به وزارت علوم ارسال می شود.
جعفری درباره نحوه بررسی این شکایات، تصریح کرد: این درخواست ها را به معاونت آموزشی دانشگاه ها ارسال می کنیم که بر اساس ضوابط و مقررات بررسی شود، در صورتی که مشکلی وجود نداشت از طریق نامه رسمی و مکتوب به متقاضی اطلاع داده می شود.
نظر شما