۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83776203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش معلمان برای تربیت دانش‌آموزان جهاد است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83776203
تلاش معلمان برای تربیت دانش‌آموزان جهاد است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: معلمی جهاد در راه دانایی و تربیت انسان‌ها و رسالتی بسیار خطیر است که از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از تلاش های معلمان گفت: ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت فداکارترین معلم استاد شهید مطهری یکی از روزهای زرین تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است.

 وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خود را یک معلم خوانده و جالب تر آن که معلم بودن خود را بهترین و پیچیده ترین شاهکار خلقت پس از آفرینش آورده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: معلمان نقش کلیدی در تربیت و آگاه سازی دانش آموزان دارند زیرا آن ها انسان سازان نسل بعدی محسوب می شوند و حضرت امام خمینی (ره) نیز نقش این قشر فرهیخته را مانند انبیا (ع) در میان مردم معرفی کرده است.
تاتار اضافه کرد: معلمی جهاد در راه دانایی و تربیت انسان هاست و رسالتی بسیار خطیر است که از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.
وی گفت: تجلیل از جایگاه معلم تجلیل از انسانیت و مقام بالای خرد و دانش است و شهادت فیلسوف بزرگ اسلام شهید والامقام دکتر مرتضی مطهری بهانه‌ای برای گرامیداشت این روز است.
فرماندار قصرشیرین گفت: شهید مطهری چهره تاثیرگذار انقلاب اسلامی خود معلمی اندیشمند و انسان آزاده ای بود که در راه رسالت آگاهی بخشی به شهادت رسید.

 وی همچنین تلاش معلمان را در امر آموزش و علم آموزی به دانش آموزان در ایام بحران کرونا، در فضای مجازی و همچنین به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهدشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مناطق عشایری شهرستان قصرشیرین ستود و گفت: آموزش تعطیلی بردار نیست و معلمان حتی در سخت ترین شرایط نیز در سنگر خدمت حضوری فعال دارند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در این شهرستان سه هزار و ۹۵۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند.