۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83776386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا؛روند انتقال هزاران شهروندان هندی از خارج کشور آغاز شد

دهلی نو-ایرنا-دولت هند روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور عملیات بازگرداندن صدها هزار شهروند خود را که به دلیل قرنطینه در کشورهای خارجی گرفتار شده‌اند، آغاز کرده است.

به گزارش رسانه‌های هند، یک مقام در وزارت دفاع هند گفت: ۳ کشتی نیروی دریایی هند به سوی مالدیو و امارات در خاورمیانه حرکت کرده‌اند.
بیش از ۳ میلیون هندی در امارات زندگی می‌کنند و هندی‌ها حدود ۳۰ درصد از جمعیت این کشور حوزه خلیج فارس را تشکیل می‌دهند. 
دولت هند در بیانیه‌ای اعلام کرد، روند بازگشت شهروندان هندی از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و سفارتخانه‌های این کشور در حال تهیه لیست افراد گرفتار و متقاضی بازگشت هستند. 
سفارت هند در دوبی اعلام کرده است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر هندی برای خروج از امارات ثبت نام کرده‌اند. این سفارت همچنین از اتباع هندی خواست تا صبور باشند و آرامش خود را حفظ کنند. 
امارات به میلیون‌ها نیروی کار از کشورهایی چون هند، سریلانکا، بنگلادش و نپال وابسته است. این افراد در شرایط بد و به دور از زرق و برق برج‌های دوبی و در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند. 
اما ویروس کرونا و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد، بسیاری از کارگران مهاجر در امارات را با بیماری ،بیکاری، بی‌پولی و گاهی اوقات بی‌رحمی کارفرمایان در امارات مواجه ساخته است. 
امارات تنها کشوری در خاورمیانه است که بارها از کشورها درخواست کرده کارگران خود را از این کشور خارج کنند. از ماه گذشته تاکنون بیش از ۲۳ هزار کارگر خارجی از امارات خارج شده‌اند. 
اما هند به دلیل نگرانی از بازگرداندن میلیون‌ها نفر و نبود ظرفیت لازم برای قرنطینه این افراد، تاکنون حاضر به خروج شهروندان خود از امارات نشده بود. 
این کشور پیش از ممنوع کردن پروازهای داخلی و خارجی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شهروند خود را از کشورهایی چون چین، ایتالیا، ژاپن و ایران خارج کرد. 
 هند پس از وضع یکی از سختگیرانه‌ترین قرنطینه‌ها در جهان، حدود دو ماه پیش ورود تمام پروازهای خارجی به این کشور را ممنوع کرد. این اقدام سبب سرگردانی هزاران تبعه هندی در خارج از این کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha