۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83776511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان: وضعیت سفید کرونایی نداریم

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: هیچ‌کدام از شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در طبقه‌بندی شهرستان‌های در وضعیت سفید کشور قرار ندارد.

نوید دانایی روز سه شنبه به رسانه ها گفت: طبق تصمیمات ستاد ملی بیماری کرونا بر اساس تعداد بیماران بستری، شهرها به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی شده است.

وی افزود: میزان بستری روزانه به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت و همچنین متوسط تعداد بستری روزانه در ۱۴ روز گذشته به عنوان دو معیار و شاخص مهم برای تقسیم بندی شهرها در این سه وضعیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر متوسط میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت و متوسط تعداد بستری روزانه در ۱۴ روز گذشته در یک شهرستان حداکثر یک نفر باشد به عنوان شهرستان منطقه سفید شناخته خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: اگر میزان عدد معیار فوق سه و بیشتر باشد، شهرستان مورد نظر در وضعیت قرمز خواهد بود و شهرستان هایی که میزان عدد معیارهای ذکر شده بین یک و سه قرار گرفته باشد، به عنوان شهرستان با وضعیت زرد شناخته خواهد شد.

دانایی افزود: در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، شهری با وضعیت سفید وجود ندارد.

وی ادامه داد: این معیار و شرایط با توجه به ۱۴ روز گذشته یعنی از ابتدای اردیبهشت اعمال شده است و در حال حاضر تا زمانی که معیارها و شرایط جدید اعلام شود، مورد استناد و تأیید خواهد بود و ممکن است در روزها و یا هفته های آینده این ملاک و معیار توسط ستاد ملی بیماری کرونا تغییر کند.

وی با اشاره به شیوع بیشتر کرونا در دو سوی شرق و غرب استان سمنان، گفت: سمنان از استان های پهناور و دارای طول جغرافیایی حدود ۷۰۰ کیلومتر است و این طول مساحت و همجواری با استان هایی که میزان بستری بیماران مبتلا و یا دارای علائم بیماری بالا هستند و نیز عبور و مرور فراوان از این استان، باعث شده در غرب و شرق استان به نسبت سایر نواحی استان شرایط خوبی وجود نداشته باشد.

محدودیت‌ها در وضعیت زرد و قرمز برداشته نمی‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ستاد سازماندهی پیشگیری و مقابله با کرونا این دانشگاه تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است. در شرایط فعلی در مورد شهرهایی که در وضعیت قرمز و یا زرد هستند، هیچ رفع محدودیتی برای مشاغل و صنوف پرخطر اعمال نخواهد شد و فقط شهرهایی که در وضعیت سفید قرار بگیرند طبق زمان بندی و پروتکل های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، بخشی از محدودیت های اعمال شده رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: از برنامه های مهم این دانشگاه شناسایی و بیماریابی افراد ناقلِ بدون علامت از طریق نمونه گیری در مراکز منتخب است، این نمونه گیری ها با توجه به یک سری پروتکل های مربوطه، از چند دسته از افراد گرفته می‌شود تا با شناسایی و قرنطینه کردن افراد ناقل بدون علامت از تشکیل کانون های جدید آلودگی پیشگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان  اینکه در روزها و هفته های آینده ممکن است معیار و ملاک های مورد نظر و هم شرایط و وضعیت شهرها تغییر کند، گفت: بهترین اقدام رعایت اصول بهداشت فردی و در خانه ماندن و پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی است تا با قطع زنجیره انتقال  شاهد شرایط بهتر و امیدوارکننده باشیم.

طبق اعلام ظهر دیروز رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲۷۷ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha