۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83777768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر استان سمنان ۹.۵ هزار تن گوشت قرمز تولید کردند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83777768
عشایر استان سمنان ۹.۵ هزار تن گوشت قرمز تولید کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و انواع محصولات لبنی توسط عشایر استان سال ۹۸ تولید شد.

مراد خادم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت:  عشایر با کمترین استفاده از امکانات و خدمات شهری سهم زیادی در تامین نیاز شهرنشینان دارند.

وی ادامه داد: ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را عشایر تشکیل می‌دهند که این سهم از جمعیت نقشی مهم در تامین گوشت قرمز و محصولات لبنی استان دارند.

وی بیان کرد:  از مجموع ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن شیر و فرآورده‌های لبنی تولید شده در استان سمنان توسط عشایر در سال گذشته ۱۳ هزار تن شیر و چهار هزار و ۱۰۰ تن کشک و فرآورده‌های دیگر لبنی بود.

خادم اظهار داشت: ۹۰ درصد از درآمد عشایر از محل دامداری و دامپروری حاصل می شود و پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای رونق و جهش تولید و بهبود معیشت عشایر سودمند است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان یادآور شد: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بر اساس بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی  برای عشایراستان سمنان تصویب شد که از این میزان ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جذب شد.

سال گذشته با همکاری مجلس شورای اسلامی و با اجرای بند ب ماده ۵۲ قانون دامی، از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی یک درصد معادل حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش برای توسعه فعالیت های دامپروری به عشایر کشور پرداخت شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha