معاون استاندار همدان: ارائه آموزش‌های مهارتی به حاشیه‌نشینان در اولویت باشد

همدان- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به ساکنان در مناطق حاشیه شهر و روستانشینان جزو اولویت‌های فنی و حرفه‌ای باشد.

مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه اجتماعی همدان با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی افزود: تاثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش آسیب های اجتماعی غیر قابل انکار است و در این باره آموزش‌های مهارتی ساکنان حاشیه شهرها و روستاها بیشتر باید مد نظر قرار گیرند.

وی خواستار استمرار فراهم کردن زمینه مهارت آموزی به منظور کسب فرصت های شغلی برای زنان سرپرست خانوار شد و اضافه کرد: فراهم کردن زمینه کسب فرصت های شغلی برای گروه‌های آسیب پذیر به ویژه زنان سرپرست خانوار نیز موجب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان نیز اظهار داشت: این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، زمینه آموزش های مهارتی برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را فراهم کرده و این تعداد افراد دوره‌های آموزشی پیش بینی شده را گذراندند.

وهب مختاران بیان داشت: فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه ای این استان بر اساس نیاز بازار بوده تا این آموزش ها منتج به خلق فرصت های شغلی برای حاضران در این دوره‌های آموزشی شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه ای یکی از زمینه های ایجاد اشتغال در جامعه است گفت: همه تلاش مسوولان در این اداره کل برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تولیدی موثر است.

۲۵ هزار فرصت شغلی سال گذشته در همدان ایجاد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha