۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83778306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فروگاه هیترو لندن برای شناسایی مسافران کرونایی حسگر نصب می‌کند

لندن–ایرنا– رئیس بزرگترین فرودگاه بین‌المللی انگلیس موسوم به هیترو روز چهارشنبه اعلام کرد که درچارچوب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای عبور از شرایط قرنطینه، حس‌گرهایی را نصب می‌کند که مسافران مبتلا به علائم کرونا را شناسایی کند.

«جان هلند-کای» در سخنانی در کمیته پارلمانی حمل و نقل انگلیس مجموعه‌ای از تدابیر صورت گرفته برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در فرودگاه هیترو را برای نمایندگان تشریح کرد و افزود؛ با استفاده از دوربین‌های فوق پیشرفته شناسایی چهره و حس‌گرهایی حرارتی بیماران از راه دور شناسایی خواهند شد.

این فناوری دو هفته دیگر به صورت آزمایشی در پایانه دوم فرودگاه راه اندازی و سپس در سایر پایانه‌ها و سالن‌های فرودگاه نصب خواهد شد.

او درباره نحوه برخورد با بیماران مبتلا به کرونا توضیحی ارائه نداده؛ بنابراین ممکن است از فرد بیمار خواسته شود تا خود را قرنطینه کرده و از سوار شدن به داخل هواپیما منع شود. البته تصمیم گیری در این باره بر عهده مامورین مرز و سازمان بهداشت عمومی کشور خواهد بود.

رئیس فرودگاه هیترو پیشتر از دولت خواسته بود تا با فرا رسیدن فصل تابستان، درباره رسیدن به راه حل بین‌المللی مشترک و قابل اجرا برای از سرگیری مسافرت‌های هوایی متمرکز شود.

او همچنین رویکرد دولت درباره حفظ فاصله ایمنی در فرودگاه‌ها را غیرممکن خوانده و گفته بود که این اقدام باعث تشکیل صف‌های طولانی خواهد شد که فرودگاه گنجایش آن را ندارد.  

دولت انگلیس که به دلیل ضعف در نحوه برخورد با بحران کرونا تحت فشار زیادی قرار دارد، درصدد است تا ظرف هفته‌های آینده بخش‌هایی از محدودیت‌های قرنطینه را آسان کند. با این حال مسئولین بهداشت این کشور بر لزوم رعایت فاصله ایمنی تا کشف واکسن کرونا تاکید دارند.  

گزارش‌ها حاکی است که ترافیک هوایی در فرودگاه‌های انگلیس بر اثر شیوع کرونا ۹۰ درصد کاهش داشته است.  

تاکنون چندین شرکت‌ هواپیمایی برای تعدیل خسارت‌های مالی ناشی از کرونا تصمیم به اخراج هزاران تن از کارمندان خود گرفته اند. انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی پیش‌بینی کرده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند متضرر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha