۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83778994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل بیمارستان بحران یزد ۸۰ میلیارد ریال نیاز دارد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83778994
تکمیل بیمارستان بحران یزد ۸۰ میلیارد ریال نیاز دارد

یزد- ایرنا- نماینده متتخب تفت و میبد بر ضرورت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر بیمارستان در دست تکمیل بحران یزد تاکید کرد و گفت: برای تکمیل این مرکز به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بیمارستان شهید رهنمون یزد دکتر سید جلیل میرمحمدی در جریان بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از این بیمارستان ضمن بررسی نحوه تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز آن افزود: امیدواریم بخشی از بودجه مورد نیاز توسط استانداری، بخشی توسط دولت، بخشی توسط خیرین و بخش دیگری هم از دفتر مقام معظم رهبری تأمین گردد. 

وی ساخت بیمارستان بحران در یزد را ضروری دانست و اظهار داشت: ساخت این مرکز برای اولین بار در کشور در یزد کلید خورده  و قرار است با تکمیل و نوسازی ساختمان قدیمی بیمارستان رهنمون این مهم به وقوع بپیوندد. 

 نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: با نوسازی و تجهیز ساختمان قدیمی بیمارستان شهید دکتر رهنمون، ۱۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستان اصلی اضافه خواهد شد که می تواند بخش های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق، نورولوژی و اطفال را داشته باشد و در زمان ایجاد هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار گیرد. 

 وی یادآور شد: این بیمارستان پس از تکمیل، دارای ۱۲۰ تخت عادی، ۲۰ تخت ICU و ۱۵ تخت NICU و ۶ اتاق عمل مجهز و استاندارد خواهد بود که اورژانس، سی تی اسکن و رادیولوژی مجزا هم خواهد داشت. 

دکتر میرمحمدی اضافه کرد: تاکنون تمامی ساختار تاسیساتی این ساختمان را تعویض و نوسازی کرده‌ایم.

دکتر محمد رضا میرجلیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز با تقدیر از همکاری نماینده منتخب مردم تفت و میبد در ساخت بیمارستان بحران اظهار داشت: چنانچه منابع مالی مورد نیاز که حدود ۸ میلیارد تومان برآورد شده است تأمین و به موقع پرداخت گردد، میتوانیم ظرف مدت ۳ ماه آن را آماده و در پاییز در صورت شیوع مجدد کرونا، بکار گیریم. 

دکتر محمد حسین دهقانی رییس بیمارستان نیز در جریان این دیدار گفت: حسن مهم ساخت بیمارستان بحران در این مکان، منفک بودن آن از ساختمان اصلی است در عین حالیکه همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می باشد در کوتاه ترین زمان ممکن می توان خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به آن ارائه کرد. 

ساخت بیمارستان بحران کمک میکند تا دیگر بیمارستان ها بتوانند در زمان بروز هرگونه بحران طبیعی، به خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود پرداخته و از تعطیلی بخش های مهم آنها جلوگیری گردد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha