۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83779021
T T
۱۹ نفر

برچسب‌ها

سریال کُردی زارا به طور آنلاین از سایت بانتا فیلم پخش می‌شود

سنندج - ایرنا - سریال «زارا» نخستین سریال مستقل کُردی به کارگردانی سید پیام حسینی از فیلم سازان جوان سنندج از بیست اردیبهشت به طور آنلاین بر روی سایت بانتا فیلم نمایش داده می‌شود.

کارگران، تهیه کننده و نویسنده سریال «زارا» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سریال زارا نخستین سریال عاشقانه کُردی بوده که به طور مستقل از رمان مشهور محمد قاضی نویسنده و مترجم بزرگ کورد اقتباس شده است.

سید پیام حسینی با اشاره با اینکه این فیلم محصول شرکت پریا فیلم حقیقت است، افزود: این شرکت با نام تجاری بانتا فیلم در سال ۹۵ در زمینه فیلم‌های مستند، تله فیلم، سریال و فیلم کوتاه شروع به فعالیت کرده که بیشتر حامی فیلم‌های سینمای کردی و تئاتر است.

وی هدف از ساخت این سریال را توجه به فرهنگ، آدب و رسم و رسومات کردی  خواند و گفت: عوامل سازنده فیلم متشکل از ۷۰ نفر هستند که بدون هیچ گونه اسپانسر و حامی به طور کاملا خصوصی و زیر نظر شرکت پریا فیلم حقیقت ساخته شده است.

حسینی با بیان اینکه بیشتر بازیگران این مجموعه از بازیگران بومی شهر سنندج هستند، اضافه کرد: یکی از بازیگران اصلی این سریال ئه‌وین رحمان جان از مجری های مشهور شهر هولیر در اقلیم کردستان عراق بوده که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

وی  با اشاره به اینکه این سریال آنلاین کردی در روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج ساخته شده و تصویر برداری آن سه ماه به طول انجامید، یادآور شد: این سریال کردی به طور آنلاین و با زیر نویس فارسی در تمام شهرهای ایران نمایش داده می‌شود.

کارگران، تهیه کننده و نویسنده فیلم  زارا اظهار داشت: این سریال در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای ساخته شده که از ۲۰ اردیبهشت ماه در روزهای زوج به طور آنلاین نمایش اینترنتی داده می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه فیلم زارا با هماهنگی پلیس فتا و دادگستری و با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تنها به طور آنلاین بر روی سایت بانتا فیلم نمایش داده می‌شود، افزود: رعایت نکردن قوانین کپی رایت، به صرفه نبودن شرایط اقتصادی و گران بودن قیمت دی وی دی از جمله دلایلی بود که این سریال در فهرست فیلم‌های نمایش خانگی گنجانده نشد.

وی با بیان اینکه در این فیلم عاشقانه و وصالی تلخ همانند داستان لیلی و مجنون و شیرین فرهاد نمایش داده می شود، گفت: زارا دختر یک تاجر بوده که برای زندگی به روستا مهاجرت می‌کند و در آنجا پسر چوپان روستایی عاشق او می‌شود و سپس داستان تلخ و سیاه عاشقانه‌ای در این فیلم رقم می‌خورد.

کارگردان سریال زارا یادآور شد: چشم انداز این مجموعه و بانتا فیلم در آینده، ساخت دیگر فیلم‌های کردی به منظور شناسایی و توجه بیشتر به فرهنگ مردمان کُرد بوده و امیدواریم کُردهای دیگر کشورها هم به جمع مخاطبان این فیلم بپیوندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha