۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83779993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ساختمان ویژه بیماران کرونایی در سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ساختمان جداگانه در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر برای درمان بیماران کرونایی راه‌اندازی می‌شود.

نوید دانایی روز جمعه در نشست ستاد مشترک استانی و دانشگاهی مبارزه با کرونا سمنان با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ابراز داشت: با اهدای برخی تجهیزات پزشکی از سوی خیران سلامت و سایر تجهیزات موجود در بیمارستان کوثر، ساختمان ویژه بیماران کرونایی تجهیز و از هفته آینده بیماران کرونایی به این مکان منتقل می‌شوند و بیمارستان کوثر از بیماران کرونایی تخلیه می شود.

وی بیان کرد: ۲ مرحله غربالگری برای شناسایی بیماران و قطع زنجیره انتقال کرونا با پوشش حداکثری در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شد.
دانایی تصریح کرد: با توجه به اطلاعات درج شده در سامانه سیب ٩٨.٣ درصد افراد در این زمینه بررسی شدند که از این نظر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حائز رتبه اول در بین دانشگاه های سراسر کشور است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم برای شکست کرونا مقوله مهمی است و این دانشگاه با برگزاری نشست‌های خبری در بستر فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رسانه برای اطلاع رسانی تلاش کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت : مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا با تلاش بی‌وقفه خوش درخشیدند و آحاد جامعه قدردان زحمات جان برکفان عرصه سلامت هستند.
حبیب‌الله خجسته پور افزود: از روزهای ابتدایی بروز و شیوع کرونا در کشور، اقدامات و برنامه های لازم درخصوص مبارزه با کرونا آغاز و با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، اقدامات مختلفی پیگیری و با تشکیل ۹ کمیته تخصصی برنامه های پیشگیرانه و اجرایی انجام شد.
وی، ایجاد یک فرآیند قوی و منسجم در حمایت از تولیدکنندگان لوازم حفاظتی و ضدعفونی، ایجاد بستری مناسب و هماهنگ برای در دسترس قرار دادن این امکانات و تجهیزات را اقدامات مهم انجام شده در استان عنوان کرد و یادآور شد: تا حدود زیادی نیاز استان به این لوازم تامین و نگرانی‌های هم استانی ها با این اقدام رفع شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در اقدام تدریجی و هماهنگ در استان، تمام فاصله گذاری‌های اجتماعی در استان به نحو مطلوب رعایت شد و بسیاری از دستگاه های اجرایی، در رسیدن به امر خطیر نقش بسزایی را ایفا کردند.

طبق گفته ظهر دیروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha