۷۳.۶ میلیارد ریال کمک برای مبارزه با کرونا در خراسان رضوی اهدا شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل مجمع خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان نیکوکار خراسانی فعال در حوزه سلامت ظرف فروردین ماه امسال ۷۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای مبارزه با کرونا و پیشگیری از این بیماری اهدا کرداند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر سیدمرتضی احتشام‌فر گزارش داد: کمکهای اهدا شده نیکوکاران سلامت در قالبهای مختلف شامل ارائه لوازم بهداشتی، دستگاههای طبی و بسته‌های معیشتی صورت گرفته است.

وی افزود: بخش عمده کمکهای خیران خراسانی سلامت به ارزش ۵۳ میلیارد ریال شامل "دستگاههای تب‌سنج، ماسک بهداشتی، گان طبی، دستکش بهداشتی، مایع ضدعفونی و دستگاههای پالس اکسیمتر و وینتلاتور" است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اقلام مصرفی امور بهداشتی و بسته‌های مواد غذایی از دیگر انواع کمکهای شهروندان نیکوکار این استان به حوزه سلامت هستند.

وی گفت: در این بخش بسته‌های مواد غذایی برای اقشار نیازمند و کم‌بضاعت در خراسان رضوی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال از سوی خیران سلامت اهدا شد.

احتشام‌فر افزود: شهروندان نیکوکار خراسانی حوزه سلامت همچنین برای کمک به آموزش و اطلاع‌رسانی در این بخش کمکهایی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را در طول فروردین ماه گذشته ارائه کردند. 

وی گفت: همچنین در این مدت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک نقدی از سوی مردم و خیران خوزه سلامت در خراسان رضوی اهدا شد. 

از زمان جدی شدن بحث کرونا در خراسان رضوی، تشکلهای مردم نهاد یا سمنها حضور خود را در میدان مبارزه با این بیماری اعلام کرده و با برنامه‌ریزی و گسترده کردن دامنه خدمات خیراندیشانه خود سه گام اساسی را در اطلاع رسانی، تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ملزومات پیشگیری از کرونا در سطح استان برداشته‌اند.

 ۹۵۲ تشکل مردم‌نهاد در خراسان رضوی دارای مجوز هستند. از این میان ۶۱ تشکل در حوزه سلامت این استان جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود قرار داده‌اند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان شش هزار و ۶۴۰ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۸۶ هزار و ۱۴۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان چهار میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۹۳ نفر را بیمار کرده و جان ۲۸۰ هزار و۴۷۰ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است. یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۴۸۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha