۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83784088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت‌های فناوری اطلاعات کرمانشاه توانایی فعالیت در کشورهای همسایه را دارند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات را یکی از ظرفیت‌های جدید شغلی در استان نام برد و گفت: از آنجا که شرکت‌های تخصصی حوزه ICT کرمانشاه از پتانسیل مطلوبی برخوردارند، لذا این توانایی وجود دارد تا حوزه فعالیت خود را تا سطح کشورهای همسایه از جمله عراق توسعه دهند.

«شهریار بهنیا» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: این شرکت ها می‌توانند با اعزام نیروی فنی و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات به عراق برای اجرای پروژه‌های مرتبط با حوزه ICT، تولید محتوا، گیم و پویانمایی موثر باشند.

وی از ارایه محصولات گیم، پویانمایی و خدمات زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه‌ای در عراق توسط برخی از شرکت‌های بومی استان خبر داد و گفت: اکنون برخی از محصولات گیم، انیمیشن و خدمات زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه‌ای در این کشور توسط برخی از شرکت‌های کرمانشاه ارایه می‌شود لذا توسعه این موضوع می‌تواند موجب ارتقا سطح بهبودی فضای کسب و کار در کرمانشاه شود.

وی تصریح کرد: این اداره کل همکاری لازم را با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان برای بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در راستای بهبود فضای کسب و کار استان، انجام داده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی هم مرز با این کشور است.
سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به عراق صادر می شود که بخشی از آن خدمات فنی و مهندسی است.