۶۰۰ هنرمند چهارمحال و بختیاری ۳ ماه از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری از معافیت ۶۰۰ هنرمند و فعال فرهنگی و هنری عضو صندوق هنر در استان، از پرداخت سه ماهه حق بیمه خبر داد.

ابراهیم شریفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شد هنرمندان، نویسندگان و خبرنگارانِ عضو صندوق هنر که بیمه هستند، در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند.

وی تصریح کرد: این اقدام از  ۲۱ اردیبهشت‌ماه  امسال آغاز شده است و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و کارشناسان صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می‌دهند. 

شریفی در ادامه خاطر نشان کرد: ۳۵هزار  هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر در کشور مشمول این بخشودگی می‌شوند، که سهم هنرمندان چهارمحال و بختیاری نزدیک  به ۶۰۰ نفر است، که اعتباری افزون بر ۶ میلیارد ریال را در بر می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد:بر اساس این موافقت ، در چهارمحال و بختیاری ۱۱۵ نویسنده شاخه‌های مختلف شعر، داستان‌نویسی و مولفان، ۱۷۵ هنرمند هنرهای نمایشی شامل بازیگری ، کارگردانی، نمایشنامه نویسی، طراحی صحنه، لباس و نور، ۸۵ هنرمند موسیقی و زیر مجموعه‌های آن شامل نوازندگی، خوانندگی و آهنگ‌سازی، ۶۰ هنرمند تجسمی شامل رشته‌های نقاشی، نگارگری، سفال‌گری و طراحی، ۴۵ نفر حوزه فیلم‌سازی، تدوین، تصویربرداری و کارگردانی، ۵۰ نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ۷۰ نفر از فعالان قرآنی از پرداخت سه ماه حق بیمه معاف می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

گسترش و شیوع بیماری کرونا از اسفندماه ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹ در مجموع ۶۰ میلیارد ریال  به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرد.

شیوع کرونا به ۲ هزار و۸۵۰ نفر بخش فرهنگ و هنر استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم خسارت وارد کرده است.

این تعداد در سه حوزه هنری، فرهنگی، رسانه و تولید محتوای دیجیتال در استان مشغول به فعالیت بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha