استاندار: واحدهای راکد همدان احیا شود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83785005
استاندار: واحدهای راکد همدان احیا شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال جاری باید پیگیری شده و نسبت به فعال‌سازی آنها اقدام کرد.

سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در نشست اعضای  ستاد سرمایه گذاری استان همدان اظهار داشت: جلسه سرمایه گذاری به علت منطبق بودن با برنامه ها و محورهای پیش بینی شده توسط دولت برای رونق تولید و  ایجاد اشتغال یکی از با اهمیت ترین جلسات استان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: رونق تولید و به دنبال آن ایجاد اشتغال مستلزم حمایت سرمایه گذاران در عرصه تولید و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری است و مهمترین جهت گیری استان در حوزه سرمایه گذاری حمایت از واحدهای راکد و برگرداندن به چرخه تولید است چرا که باید این ظرفیت را فعال کرد.

استاندار همدان ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی کمتر از طرفیت اسمی فعالیت دارند که باید منابع را به سمت این واحدها هدایت کرده و با تقویت سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها میزان تولید آنها را افزایش داد.

شاهرخی گفت: همدان ظرفیت های متنوع و قابل توجهی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارد همچنین کوتاهی مسیر تا پایتخت، وجود شرایط اقلیمی مناسب، وجود ۲ خط ریلی شرایط را برای ایجاد انگیزه به منظور سرمایه گذاری فراهم کرده است.

وی افزود: هنر مدیران اجرایی احصای فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف و انجام مطالعات لازم درمورد ظرفیت های سرمایه گذاری همدان است تا در مواجهه با سرمایه گذار تصویر روشن از طرح های دارای ظرفیت سرمایه گذاری ارایه دهد.

استاندار همدان  وجود منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین را یک ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: با وجود این منطقه سرمایه گذاران نباید دغدغه تامین زمین داشته باشند و تاکنون هیچ طرحی به خاطر زمین معطل نمانده است.

شاهرخی گفت: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در کشور، همدان در دستیابی به اهداف سرمایه گذاری رتبه اول کشور را دارد با این وجود ظرفیت استان بیش از طرح های موجود بوده چراکه تمامی زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری مهیا است.

وی خواستار تقویت هماهنگی بین اداره کل اقتصاد دارایی با سایر دستگاه ها برای جلب سرمایه گذار شد و افزود:  جهت گیری در بخش های مختلف سرمایه گذاری باید شفاف باشد نه اینکه طرح ها فقط روی کاغذ نوشته شده و در قفسه کتابخانه جا خوش کند سپس انتظار سرمایه گذاری در طرح های بزرگ را داشت.

استاندار همدان کشت محصول سیر در این استان را به مثابه یک گنج دانست که باید نسبت به فرآوری این محصول اقدام های لازم صورت گیرد.

شاهرخی بیان کرد: دستگاه تخصصی نسبت به فرآوری فروسیلیس ملایر و نهاوند مطالعات لازم را انجام دهند چرا که با ایجاد کارخانه میزان ارزش افزوده تا چهار برابر افزایش می یابد و این به معنای تحول در حوزه سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: باید برای هر شهرستان چند طرح مهم بر اساس ظرفیت های ان شهرستان برای سالجاری تعریف کرده و برای هر طرح مجری تعیین کرد تا به نتیجه رسیدن طرح آن را پیگیری کند مگر نه با نوشتن بر روی کاغذ اتفاقی رخ نمی دهد.

استاندار همدان خواستار تقسیم بندی ظرفیت های سرمایه گذاری در سه بخش تا ۵۰ میلیارد تومان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان شده و بر اساس میزان آورده سرمایه گذار طرح به وی معرفی کرد.

شاهرخی بیان کرد: با چاپ بروشور، برگزاری سمینار و نشست تخصصی نمی توان سرمایه گذار جذب کرد بلکه باید به سراغ آنها رفته و با مذاکره، رایزنی و توجیه آنها را نسبت به سرمایه گذاری در همدان مجاب کرد.

وی گفت: ۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری سال گذشته در همدان صورت گرفت که از این مبلغ سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغال زا توسط بانک ها پرداخت شده است.

استاندار همدان افزود: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از این رقم آورده متقاضی بوده و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل تملک دارایی و سرمایه ای در بخش های مختلف هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha