۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83786149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرزی: حمله به بیمارستان کابل دسیسه بیگانگان است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبر: 83786149
کرزی: حمله به بیمارستان کابل دسیسه بیگانگان است

تهران - ایرنا - حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان حمله روز سه شنبه تروریست‌ها به بیمارستانی در کابل را محکوم کرد و آن را توطئه بیگانگان علیه مردم افغانستان دانست.

به گزارش پایگاه خبری "هزارستان"، وی با اشاره به حمله جنایتکارانه به بیمارستان یکصد تختخوابی زنان کابل که قربانیان آن زنان و کودکان بیمار و بیگناه و کارکنان بیمارستان بودند؛ گفت که این حمله دسیسه آشکار و واضح بیگانه‌ها علیه مردم افغانستان است و ریشه در هیچ یک از گروه‌ها و اقوام افغانستانی ندارد.

وی همچون بسیاری از شخصیت‌های این کشور، بار دیگر به آغاز مذاکرات بین‌الافغان برای پایان جنگ قدرت در کشور و همچنین ناآرامی های داخلی تاکید کرد.

سخی‌داد بشردوست، نماینده مردم حوزه سیزدهم کابل و رییس شورای بهداشت در بیمارستان دشت برچی، می‌گوید ۲۵ جسد در اثر حمله روز گذشته به بیمارستانی در این منطقه را که ۲۲ جسد آن از زنان بودند، به پزشکی قانونی فرستاده‌اند.

این در حالی است که وزارت کشور افغانستان شمار جان‌باختگان این حمله را ۱۳ تن اعلام کرده‌است.

این وزارتخانه دیروز از طرف‌های درگیر در این کشور خواست که به بی‌طرفی نیروها و مراکز درمانی به ویژه در این شرایط همه گیری ویروس مرگبار کرونا احترام گذاشته و با رعایت وضعیت این نهادهای عام المنفعه، فرصت ارایه‌ خدمات بهداشتی و درمانی را از آن‌ها نگیرند؛ چون تسهیلات و نیروهای کادر بهداشتی و درمانی طبق همه معاهدات بین‌المللی از هرگونه تعرض و تهاجم باید مصون و محفوظ باشند.

حوالی ساعت ۱۰:۰۰ دیروز سه شنبه مهاجمان مسلح که ابتدا اعلام شده بود سه نفر هستند، به این بیمارستان زنان حمله کرده و تلفات جانی و خسارت مالی زیادی برجای گذاشتند تا جایی که نیروهای امنیتی افغانستان بیش از ۱۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان و سه شهروند خارجی را از این حادثه نجات دادند.

حمله‌ مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر با کشته‌شدن تمامی مهاجمان پایان یافت.

گروه طالبان افغانستان هر گونه دست داشتن در این حادثه تروریستی را رد کرد و برخی منابع از دست داشتن تروریست های داعش این کشور در این حادثه مرگبار خبر می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha