۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83787538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس مهاباد نسبت به سرقت از منازل هشدار داد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبر: 83787538
پلیس مهاباد نسبت به سرقت از منازل هشدار داد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به افزایش سرقت از منازل گفت: شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی لازم برای مقابله با سرقت از منازل هوشیار بوده و آن را جدی بگیرند.

سرهنگ برزو تجاری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نوسانات بازار و افزایش قیمت طلا و ارز و نگهداری آنها در منزل، میزان گزارش سرقت از منازل در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شهروندان با هوشیاری و کسب آگاهی لازم از نحوه نگهداری اموال و چگونگی بالا بردن ضریب ایمنی منازل مسکونی خود می‌توانند کام سارقان را تلخ کنند.

وی بیان کرد: نگهداری مقادیر زیاد پول نقد، ارز، سکه طلا، اشیای قیمتی و اسناد باارزش در منزل به صلاح نبوده و شهروندان باید سپرده‌گذاری و صندوق امانات بانک‌ها را به عنوان جایگزینی مناسب و امن مورد توجه قرار دهند.

فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه افزایش ضریب امنیتی درب‌های ورودی، پشت بام، بالکن و حیاط منازل گامی مهمی در جلوگیری از سرقت به شمار می‌رود، بیان کرد: تجهیز منازل، پارکینگ و راهروهای ورودی و خروجی به دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های هشدار دهنده استاندارد در پیشگیری و حتی کشف سرقت توسط کاراگاهان پلیس آگاهی کمک زیادی می‌کند.

اظهار داشت: شهروندان هنگام مسافرت منزل خود را به همسایه‌های مورد اعتماد و امین بسپارند.

وی از شهروندان همچنین خواست نیروهای خدماتی و نظافتی موردنیاز خود را از شرکت‌های معتبر درخواست کرده و قبل از شناسایی کامل افراد و رویت کارت شناسایی آنان، درب منزل یا آپارتمان را باز نکنند و درصورت مشاهده افراد مشکوک و مظنون در اطراف منزل؛ مراتب را به پلیس ۱۱۰ و کلانتری محل اعلام کنند.

هفته گذشته یک سارق حرفه‌ای منازل مهاباد با ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و دستگیر شد.

با ارایه دلایل و مدارک کافی متهم به سرقت منازل در مهاباد و شهرستان‌های همجوار اعتراف کرد که ارزش تقریبی اموال سرقت شده بیش از چهار میلیارد ریال برآورد شده است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha