به گزارش روز پنچشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در این گردهمایی که به مناسبت فرا رسیدن ۲۷اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) و آرزوی توفیق عبادات در لیالی قدر، با تشکر از زحمات و تلاشهای روابط عمومیهای ستاد و استان، اظهار کرد: باید نقش و جایگاه روابط عمومیها در سازمان را بشناسیم و در این راستا حرکت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اهدافی که ما داریم در یک بستر اجتماعی انجام م شود که معمولا این بستر اجتماعی در فعالیت ها دیده نمیشود، لذا بسیاری از برنامههایی که نمیتواند خروجی مطلوبی داشته باشد به دلیل در نظر گرفته نشدن بستر اجتماعی آن است.
وی با بیان اینکه سرعت پدیدههای اجتماعی بسیار بالاست و ارزیابی بسترهای اجتماعی کار سخت و پیچیدهای است، گفت: این بسترها تحت انضباط و نظم ما قرار ندارد و نیروهای متعددی در این بستر فعال هستند لذا گاهی اهداف ما در یک بستر اجتماعی تحت برایند نیروهای دیگر به صفر یا منفی میرسد. لذا باید عنصر فکر و خلاقیت را در فعالیتهای روابط عمومی نهادینه کنیم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه اطلاع رسانی و تبلیغات یکی از ابزارهای روابط عمومی است، گفت: روابط عمومیها به عنوان بخش اصلی یک راهبرد هستند و اگر در راهبردها نقش روابط عمومیها در نظر گرفته نشود، خروجی فعالیتها اثر گذار نخواهد بود. همچنین در ارزیابی عملکرد روابط عمومی علیرغم اهمیت انتشار اخبار در رسانهها، تحقق اهداف مهم است که روابط عمومی میتواند در تحقق آن اثر گذار باشد.
وی نقش روابط عمومیها را بازیگردان اصلی برنامههای آموزش و پرورش خواند و ادامه داد: هر طرحی موافقان، مخالفان و منتقدینی دارد و این فضا توسط روابط عمومیها باید به گونهای مدیریت شود که به تحقق اهداف سازمان منجر شود لذا انتخابابزار تصمیمی آگاهانه خواهد بود که میتواند برایند نیروها را به سمت اهداف ما همسو کند.
وی به پروژه شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) اشاره و اظهار کرد: دیدگاهها، اخبار و مصاحبههای متنوعی در مورد شبکه شاد منتشر میشود که بخشی از انتقادها به دلیل ناآگاهی و بخش دیگری آگاهانه است لذا پیشبردن نظاممند شبکه شاد یک ضرورت راهبردی برای نظام تعلیم و تربیت است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه آنهایی که نگاه استراتژیک به شبکه (شاد) دارند با اصل آن مخالفت نمیکنند، گفت: باید عنصر فکر و خلاقیت را که در روابط عمومی وجود دارد در آن نهادینه کنیم تا اندیشه ورزی پیرامون مسائل و مشکلات شکل بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت مستند سازی پیرامون فعالیتهای مختلف در آموزش وپرورش، گفت: شبکه (شاد) یک روایت است که باید آن را مستند سازی کنیم و این کار تکلیف ما نسبت آینده و حق مردم است که بدانند ما چه کار کردهایم و با چه فراز و فرودهایی در مسیر کار همراه بودیم.
وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش به باز تعریف مجدد وظایف و مسئولیتها برای حضور موثر در شبکه شاد نیازمند است، گفت: بدون حضور روابط عمومیها فعالیتهای ما به سرانجام نمیرسد و به کمک آگاهانه روابط عمومیها نیاز داریم.
شایان ذکر است، پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش نماینده منتخب روابط عمومیهای استانها به جمع بندی بحثهای انجام شده در این نشست و انعکاس آنها به وزیر آموزش و پرورش پرداخت.
نظر شما