۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83788511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف ۳ حلقه تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در بوکان

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبر: 83788511
کشف ۳ حلقه تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در بوکان

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره، سه حلقه تور ماهیگیری از شکارچیان متخلف را کشف و ضبط کردند.

آوات بازیار روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تورها در جریان عملیات گشت و کنترل روز گذشته توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و در حاشیه رودخانه زرینه کشف کردند که شامل ۲ عدد توردستی و یک رشته تور دام صید ماهی رودخانه‌ای است.

وی ادامه داد: ۲ نفر از افراد سودجو که با استفاده از این ادوات در حال صید غیرمجاز ماهی بودند، با دیدن ماموران این یگان متواری و از دست ماموران فرار کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به فصل تخم‌گذاری و زادآوری گونه‌های مختلف آبزیان، در این فصل از سال هرگونه صید ماهی در رودخانه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین تهدیدات تنوع زیستی آبزیان رودخانه ممنوع است.

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان صید ماهی با تور دیواری را در این رودخانه ممنوع اعلام کرد و گفت: مجوز استفاده از این نوع تور برای صید ماهی در سدها و منابع آبی به لحاظ تأثیرگذاری آن در کاهش جمعیت ماهیان به هیچ صیادی داده نمی‌شود.  

وی  از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

زرینه‌رود با طول ۳۰۲ کیلومتر یکی از طویل‌ترین و پرآب‌ترین رودهای شمال غرب کشور است که از کوه‌های چهل چشمه در سقز سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از بوکان، شاهین‌دژ و میاندوآب در جنوب دریاچه ارومیه ضمن تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha